Ogółem przeczytałam 198 tytułów, utrzymując mniej więcej poziom zeszłego roku. Najwięcej w październiku (22) , najmniej w marcu (10), średnia miesięczna 16,5.
Oceny:
6 – 4
5,5 – 10
5 - 63
4,5 – 41
4 - 59
3,5 – 11
3- 8
2,5- 1
2 - 0
1,5 - 0
1 - 0
brak oceny - 0
powtarzane bez zmiany oceny - 1
powtarzane z poprawą oceny - 1
średnia ocena, bez wliczania powtórek – 4,43 [dużo lepiej niż w zeszłym roku!]
Gatunkowo (wg liczebności):
thriller, sensacja, kryminał – 50
proza współczesna obca – 26
biografie, wspomnienia, dzienniki, wywiady – 25
fantastyka – (w tym fantasy 5, SF 10)
popularnonaukowe – 17 (w tym historia 8 , nauki przyrodnicze 7, społeczne 2 )
proza współczesna polska – 13
literatura faktu, reportaż – 10
kulinaria - 9
poezja - 7
publicystyka literacka, eseje, nauka o języku i literaturze – 6
literatura dziecięca/ młodzieżowa – 5
filozofia, religia - 2
podróżnicze - 2
klasyka polska - 2
listy – 1
dramat – 1
hobby (moda) - 1
Językowo:
po polsku – wszystkie
po angielsku – 1 zbiorek poezji i 1 zbiorek opowiadań, równolegle z przekładami polskimi + liczne wiersze luzem (niewliczone)
Źródła:
własne 109
w tym zakupione, otrzymane w prezencie lub pobrane z darmowych serwisów online 84
otrzymane do recenzji 25
pożyczone 89
w tym od Biblionetkowiczów 48
z biblioteki, od rodziny i znajomych z pracy 41
Najlepsze lektury tego roku, z podziałem na kategorie:
Beletrystyka:
Powiedzcie Zsófice... (
Szabó Magda)
Przecież to wszystko (
Frankowska Anna)
Najlepiej dla wszystkich (
Soukupová Petra)
Kryminał/thriller:
Harry Hole
Inspektor Barbarotti
Fantastyka:
Królowe
Biografie, wspomnienia, dzienniki, listy:
Dziennik: 1967-1976 (
Márai Sándor)
Jane Austen w domu (
Worsley Lucy)
Znaki szczególne (
Wilk Paulina)
To nie deszcz, to ludzie (
Birenbaum Halina,
Tutak-Goll Monika)
Rozmowa:
#Wrzenie: Lewaczka, ksiądz i polski kocioł (
Korwin-Piotrowska Karolina,
Kramer Grzegorz)
Literatura faktu, podróże, reportaż:
Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (
Michniewicz Tomasz (Michniewicz Tomek))
Był sobie chłopczyk (
Winnicka Ewa)
Publicystyka literacka, językoznawstwo, eseje:
Lepiej po polsku (
Markowski Andrzej)
Poezja:
REMEMBER TAM O’SHANTER’S MARE - SPŌMNIJCIE SE TAMOWÃ KLACZKÃ: Wiersze i śpiywki Roberta Burnsa ze ślōnskimi translacyjami ôd Mirka Syniawy (
Burns Robert)
Popularnonaukowe:
Burze w mózgu: Opowieści ze świata neurologii (
O'Sullivan Suzanne)
Szarlatani: Najgorsze pomysły w dziejach medycyny (
Kang Lydia,
Pedersen Nate)
Ludzkie oblicze zwierząt (
Dröscher Vitus B.)
Niedźwiedzica z Baligrodu i inne historie Kazimierza Nóżki (
Szumowski Marcin)
Wakacje 1939 (
Lisiecka Anna)
Jeśli czytasz te słowa...: Ostatnie listy żołnierzy z frontu (
Price Siân)
Alkoholowe dzieje Polski: Czasy Wielkiej Wojny i II Rzeczpospolitej (
Besala Jerzy)
Rozczarowania roku:
Upadek tytana; Poza spectrum; W dolinie cienia (
Robertson Morgan)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.