Podsumowanie czytelniczego roku 2019
Coraz mnie tu mniej, a jednak tradycji musi stać się zadość - pora na czytelnicze podsumowanie roku.
Ten rok na pewno był udany ilościowo - przeczytałem ponad 200 pozycji. Natomiast z jakością bywało różnie. Postawiłem sporo zasłużonych piątek, ale do kandydatek na książki roku dostało się niewiele tytułów.
Z prywatnych i nieprywatnych akcji czytelniczych - doczytałem cykl o Whiteoakach Mazo de la Roche. Jak zwykle brałem udział w "Rendez vous ze śmiercią" i zamierzam kontynuować tę akcję w przyszłym roku. Regularnie powtarzam sobie kryminały Erle'a Stanleya Gardnera, choć w 2019 wyhamowałem i nie jest to już jedna powieść Gardnera w miesiącu. Trafiło się też parę rozczarowań i parę gniotów (wystawiłem jedną jedynkę i trzy dwóje, z tego tylko dwie z niewielkim plusem).
Oto moje kandydatki na książki roku 2019:
Dziesięciu Murzynków (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 6
Jane Austen w domu (
Worsley Lucy)
- 6
Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (
Michniewicz Tomasz (Michniewicz Tomek))
- 5+
Niedziela na wsi (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- 6
Czy Bóg wybaczy siostrze Bernadetcie? (
Kopińska Justyna)
- 5
Kandydatki na książkę-przyjaciela:
Mój przyjaciel kot: Prawdziwa historia futrzaka, samotnego faceta i ich niezwykłej podróży (
Collins Britt)
- 5
Tajemniczy opiekun (
Webster Jean (właśc. Webster Alice Jane Chandler))
- 5
Rodzina Whiteoaków
Pora na ogólne zestawienie:
Przeczytanych książek: 204
W tym powtórzonych: 28
Rok rozpocząłem z
Dziedzictwo Hryciów (
Gutowska-Adamczyk Małgorzata)
Rok kończę z
Sława i chwała (
Iwaszkiewicz Jarosław (pseud. Eleuter)) (która to pozycja będzie mi pewnie towarzyszyć przez cały 2020 rok)
Książka roku:
Dziesięciu Murzynków (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
Książka roku w kategorii literatura faktu:
Jane Austen w domu (
Worsley Lucy)
Odkrycie roku:
Chrobot: Życie najzwyklejszych ludzi świata (
Michniewicz Tomasz (Michniewicz Tomek))
Książka-przyjaciel:
Rodzina Whiteoaków
Rozczarowanie roku:
Dziewięcioro nieznajomych (
Moriarty Liane)
Gniot roku:
Nie oddam dzieci! (
Michalak Katarzyna (ur. 1969; właśc. Lesiecka Katarzyna))
Przy czym wahałem się między tym książkopodobnym tworem, a
Ci, którzy wierzyli (
Grabowska Ałbena (Grabowska-Grzyb Ałbena))
- powieścią napisaną powierzchownie, bez szacunku dla tematyki i dla czytelnika. Niemniej oceniłem ją odrobinę wyżej niż "Nie oddam dzieci". Po prawdzie - obie te powieści to literackie koszmarki.
I jeszcze na marginesie wstydliwa informacja dotycząca uzależnień - w 2019 roku kupiliśmy 70 książek (nie licząc prezentów). Pocieszamy się, że w zeszłym roku to były 92 książki...
Na koniec życzę wam wszystkim wspaniałego czytelniczego roku 2020. I, proszę, podzielcie się ze mną - czytelniczymi wrażeniami, statystykami, zachwytami i rozczarowaniami.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.