Książka zamiast zabawki w McDonald's
Najsłynniejsza sieć fast foodów zmienia swój wizerunek. Najpierw zmodyfikowała skład zestawu dla dzieci Happy Meal na zdrowszy i mniej kaloryczny, a od 1 lutego zestawy te nie zawierają już wyłącznie zabawek, ale też… książki. McDonald’s chce w ten sposób zachęcić najmłodszych do czytania. Przy wyborze zestawu dziecko może zdecydować, czy woli zabawkę, czy książeczkę.
W polskiej ofercie znajdziemy 12 książek amerykańskiej pisarki Cressidy Cowell, autorki m.in. „Jak wytresować smoka”. Seria nosi tytuł „Przygody bliźniąt Drzewodomskich” i opowiada o przygodach rodzeństwa, które wraz z rodzicami przenosi się do ery dinozaurów. McDonald’s zapewnia, że książki mają również charakter edukacyjny, dowiemy się z nich m.in. sporo ciekawostek o różnych gatunkach dinozaurów. W ofercie będą pojawiać się wymiennie co 8 tygodni. Słynny fast food przygotował dla najmłodszych również zakładkę w aplikacji Happy Studio, w której również można znaleźć sporo bajek do czytania uzupełnionych o specjalne ilustracje.
Książki w zestawach Happy Meal to element ogólnoświatowej kampanii McDonald's. Podobna akcja odbywa się w Australii czy Nowej Zelandii. W tych krajach najmłodsi znajdą książki słynnego brytyjskiego autora Roalda Dahla z ilustracjami Quentina Blake’a, m.in. „Charlie i fabryka czekolady” czy „Matylda”. Sieć McDonald’s twierdzi, że do tej pory wraz z zestawami Happy Meal rozpowszechniła na całym świecie około 450 milionów książek.
I co Wy na to? ;)
Fot.: mat. prasowe McDonald's