Poczwórna zbiorowa czytatka na koniec roku
Małe uaktualnienie w związku z nadciągającym końcem roku, zbierające trzy książki i jeden komiks przeczytane od czasu ostatniej czytatki:
1."Star Trek. Alien Spotlight"- całkiem fajny komiks z uniwersum Star Treka, dostępny za darmo. Spotykamy ponownie kolektyw Borg, który próbuje namieszać w czasie. Z milszych ponownych spotkań- widzimy znowu kapitana Picarda, jego załogę i dawną kapitan "Voyagera", aktualnie admirał Janeway. Ocena: 5/6
2. A.C. Clarke, G. Lee, "Rama revealed", wydana ongiś w Polsce jako
Tajemnica Ramy (
Clarke Arthur C. (Clarke Arthur Charles),
Lee Gentry)
- ostatnia część cyklu o Ramie. Sympatyczni bohaterowie, ciekawe pomysły i trochę rozmyślań o ludzkiej naturze. Akcja dosyć powolna, ale czyta się dobrze. Ocena: 5/6.
3. L. Penny "Still life", wydana w Polsce jako
Martwy punkt (
Penny Louise)
- pierwszy tom cyklu o inspektorze Gamache. Współczesny kryminał, ale utrzymany raczej w charakterze i klimacie klasycznej powieści detektywistycznej, koncentrującej się na rozwiązaniu zagadki śmierci starej kobiety zastrzelonej z łuku.Bardzo dobrze się czyta, polecam wielbicielom kryminałów Złotej Ery. Ocena: 5/6.
4. Dorothy L. Sayers "The Documents in the Case" - epistolarna powieść detektywistyczna, tym razem bez lorda Wimseya, nasycona ironicznym humorem i dotycząca sprawy domniemanego morderstwa. Polecam wielbicielom klasycznego kryminału, choć ostrzegam, że jak to w starych powieściach tego typu bywa-trup pada dopiero w połowie ksiażki ;) Ocena: 5,5/6.
Aktualnie czytam dwa ebooki po angielsku: jednego historycznego i jednego Sandersona, ale to już będzie czytatka na przyszły rok ;)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.