Dawno nie zamieszczałam czytatki, więc teraz nadchodzi jedna zbiorowa:
1. "Field of Dishonor" Davida Webera (polskie wydanie:
Kwestia honoru (
Weber David)
)-kolejna część przygód Honor Harrington. Ponieważ brakowało mi dostępnego ebooka w języku polskim, przeczytałam po angielsku. Jak zwykle dobra lektura, choć w tym przypadku dosyć smutna. Ocena:5
2. "Warbreaker" Brandona Sandersona (polski
Siewca wojny (
Sanderson Brandon)
)-pierwsza książka tego autora, którą przeczytałam, pobrana za darmo z jego strony. Ciekawy świat i system "magii" spowodowały, że nabrałam ochotę na dalsze książki Sandersona, co widać zresztą po moich ocenach w Biblionetce. Polecam niezdecydowanym, którzy słyszeli o autorze i chcą spróbować jego twórczości. Miły bonus: obszerne fragmenty niektórych innych powieści Sandersona. Moja ocena: 5,5
3. "Beginning Operations" Jamesa White'a- omnibus zawierający trzy pierwsze tomy cyklu o Szpitalu Kosmicznym (polskie
Szpital Kosmiczny (
White James)
,
Gwiezdny chirurg (
White James)
,
Trudna operacja (
White James)
). Powtórnie przeczytałam tom 1 (znałam go już w wersji polskiej), natomiast tom 2 i 3 stanowiły dla mnie nowość, jako że są trudno dostępne po polsku albo dostępne w strasznych cenach. Jeżeli interesują Was takie tematy jak oblężenie kosmicznego szpitala przez flotę statków kosmicznych (tom 2) albo wyprawa na zadziwiającą i pełną niespodzianek planetę (tom 3), to ten zbiór może przypaść do gustu. Dla mnie bardzo dobra lektura. Moja ocena: 5,5
4."The Hero of Ages" Brandona Sandersona-zwieńczenie pierwszej trylogii "Z mgły zrodzonego", zdobyte w świetnej promocji (dlatego po angielsku, pomimo polskiego wydania jako
Bohater wieków (
Sanderson Brandon)
). Bardzo satysfakcjonujące i zaskakujące zakończenie.
5."The Fredrick Brown Megapack: 33 Classic Science Fiction Stories" Fredericka Browna- bardzo niedrogi zbiór opowiadań jednego z klasyków science-fiction,a właściwie pierwsza część zbioru. Na ogół krótkie, ciekawe opowiadania, często z zaskakującym zakończeniem. Moja ocena: 5
6. "The Five Red Herrings" Dorothy L. Sayers-mój ostatni kryminał z lordem Peterem. Tym razem staje on w obliczu zagadki śmierci pewnego malarza, który najwyraźniej spadł z urwiska do pobliskiego strumienia. Ale... czyżby nie był to wypadek?
Jak zwykle bardzo interesująca i wciągająca powieść, napisana barwnym stylem. W lekturze mogą przeszkadzać dialogi stylizowane na "szkocki angielski", ale nie jest to przeszkoda nie do pokonania. Rozwiązanie umiarkowanie zaskakujące ze względu na wąski krąg podejrzanych, ale intryga bardzo dobra. Moja ocena: 5,5.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.