Pamiętacie te noworoczne postanowienia o 52 książkach do przeczytania w nowym roku? Już dawno o nich powinienem zapomnieć, bo mamy 37 tydzień za nami, ja przeczytałem 32 książki, czyli jestem 5 tytułów w plecy a 20 przed sobą. Finalnie 50 książek byłoby i tak dobrze, więc wybrałem sobie 18: 2 duże cykle po 10 książek łącznie, 1 cegłę i 7 małych knig.
1-7
Twoja twarz jutro
Tę książkę na upartego mógłbym rozbić na 7 małych, bo składa się z tylu właśnie części. Wydana była w trzech tomach, a wznowiona w jednym. Zasadniczo jak nastąpią postępy w książce, a lista nie zacznie się skracać, tak właśnie postąpię.
8-10
Vernon Subutex: Tom 1 (
Despentes Virginie)
Vernon Subutex: Tom 2 (
Despentes Virginie)
Vernon Subutex: Tom 3 (
Despentes Virginie)
Czy cykl francuskiej pisarki jest coś wart? Trudno ocenić, ale wydaje się dość dobrze zakorzeniona we współczesnych realiach, a Despentes jest chyba jedyną żywą francuską pisarką jaką znam, więc wezmę ją na próbę.
11.
Lód (
Dukaj Jacek)
To jest dopiero cegła, a ja i tak nie cenię fantastyki, więc może być ciężko. Co mi się może spodobać, to wątek rosyjski - jako, że akcja ma się dziać w Rosji, która nie przeszła bolszewickiej rewolucji, ale jakąś fazę zlodowacenia.
12.
Prymityw: Epopeja narodowa (
Kołodziejczyk Marcin)
Tutaj już jestem na finiszu, ale autor tak oszczędza fabuły na rzecz wątków społecznych, political-fiction i kulturowych, że w zasadzie nie wiadomo do czego książka ma zmierzać, ale zważywszy na to, że głównymi bohaterami są grabarz i jego kochanka - typuję śmierć kochanki i jej pogrzeb przez grabarza, bo wszak liczba fabularnych pomysłów w zasadzie jest do wyczerpania, a tutaj chyba nie ma innej opcji poza tym, że może tez nie zdarzyć się nic.
13.
Iwetta i inne opowiadania (
Maupassant Guy de)
Z Iwettą jest ten problem, że jako, że wydana w formacie kieszonkowym - uległa zgubieniu w czasie spaceru z psem.
14.
Gilead (
Robinson Marilynne)
- dla zapoznania stylu typowanej do Nobla.
15.
Bieguni (
Tokarczuk Olga)
- bo zalega proza polskiej pisarki.
16.
Sodoma i Gomora (
Proust Marcel)
Prousta zwalczać trzeba poprzez czytanie.
17.
Na wspak (
Huysmans Joris-Karl (właśc. Huysmans Charles-Marie-Georges))
wielce sobie ceniony przez Houellebecqa.
18.
Mikrotyki (
Sołtys Paweł (pseud. Pablopavo))
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.