Dodany: 06.05.2018 20:09|Autor: naufraga
Kwiecień, prawie letni...
1.
Pokochać Fredrę: Przewodnik literacki dla uczniów szkół podstawowych i średnich (
Inglot Jacek) Pomocne opracowanie (pod patronatem J. Inglota) dla wszystkich, którzy czytają Fredrę, zwłaszcza najbardziej znane komedie" Śluby panieńskie" i "Zemstę". Nie tylko dla uczniów!(choć to głównie do nich kierowane podsumowanie, omówienie np. rodzajów komizmu, cech charakterystycznych dla komedii, omówienie nazwisk znaczących, itp.)
2.
Zemsta (
Fredro Aleksander)
Kolejne przypomnienie sławnej komedii :) bawi niezmiennie.
3.
Konan Destylator (
Pilipiuk Andrzej (pseud. Olszakowski Tomasz))
Jakoś nie zachwycił mnie tym razem ciąg opowieści o Jakubie i Semenie.. no może nie zachwycił bardzo. Jest się z czego pośmiać, przaśny język i sytuacje nadal obowiązują, ale jakoś po kilku opowiadaniach ma się dość. Wcześniejsze części zachwycały bardziej i tyle. Ulubione opowiadanie?
" Niebieskooki ninja ".
4.
Awantura o Basię (
Makuszyński Kornel)
Przypomnienie kolejne przed omawianiem z klasą ;) Pan Makuszyński- niezawodny. Historia stara jak świat, niezmiennie bawi i wzrusza. Jasny podział bohaterów: ci z dobrym sercem i ci z oschłym jak orzeszek.Erudycja na najwyższym poziomie skierowana do młodego czytelnika...szkoda,że tak mało się czyta teraz tego autora.
5.
Purezento (
Bator Joanna)
Tym razem J. Bator zabiera nas do Japonii. Podróżujemy z główna bohaterką w niezwykły, egzotyczny świat ludzi, barw,zapachów, odczuć. Ona skleja swoje życie na nowo, uczy się zapominać, kochać , poszukiwać, a my chłonąc te słowa..odpoczywamy . To dobra książka. Smakuje się ją rozdział po rozdziale. Polecam.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.