Najlepsze 74 książki przeczytane przez Misiaka -
To lista konkurencyjna dla tej, która zawisła dziś nad nami na stronie głównej. W mojej opinii są to dobre książki, które są warte lektury. Ale jak ich nie przeczytacie, to też na pewno świat się nie zawali. Kolejność w miarę alfabetyczna:D
1 David Albahari "Ludwig"
2 Jane Austen "Duma i uprzedzenie", "Perswazje", "Emma",
3 Honoriusz Balzak "Eugenia Grandet", "Kuzynka Bietka"
4 Iwona Banach "Pocałunek Fauna"
5 Joanna Bator "Piaskowa Góra"
6 Grażyna Bąkiewicz "O melba!"
7 Charlotte Bronte "Dziwne losy Jane Eyre"
8 Emily Bronte "Wichrowe Wzgórza"
9 Michaił Bułhakow "Mistrz i Małgorzata"
10 Agatha Christie "Dziesięciu Murzynków", "Śmierć na Nilu", "Morderstwo odbędzie się"
11 Michael Cunningham "Dom na krańcu świata", "Z ciała i z duszy"
12 Maria Dąbrowska "Noce i dnie"
13 Jacek Dehnel "Lala"
14 Charles Dickens "Wielkie nadzieje", "David Copperfield", "Klub Pickwicka"
15 Fiodor Dostojewski "Zbrodnia i kara"
16 Daphne du Maurier "Rebeka"
17 Kinga Dunin "Tabu"
18 Inger Edelfeldt "Jim w lustrze"
19 Fanny Flagg "Smażone zielone pomidory"
20 Anna Frank "Dziennik"
21 John Galsworthy "Saga rodu Forsyte'ów"
22 Gabriel Garcia Marquez "Sto lat samotności" (u mnie na pierwszym miejscu w ogóle!)
23 Andre Gide "Fałszerze"
24 Witold Gombrowicz "Ferdydurke"
25 Gościnny&Sempe "Mikołajek"
26 Marek Hłasko "Ósmy dzień tygodnia"
27 Victor Hugo "Nędznicy"
28 Christopher Isherwood "Samotność"
29 Jarosław Iwaszkiewicz "Panny z Wilka", "Kochankowie z Marony", "Tatarak", "Matka Joanna od Aniołów", "Ikar"
30 Janosh "Cholonek, czyli dobry pan Bóg z gliny"
31 Tove Jannson "Kometa nad Doliną Muminków", "Dolina Muminków w listopadzie"
32 Franz Kafka "Proces"
33 Stephen King "Misery"
34 Hanna Kowalewska "Julita i huśtawki", cykl o Zawrociu
35 Wojciech Kuczok "Gnój", "Senność"
36 Maria Kuncewiczowa "Cudzoziemka"
37 Milan Kundera "Nieznośna lekkość bytu", "Walc pożegnalny", "Śmieszne miłości"
38 Jalu Kurek "Grypa szaleje w Naprawie"
39 David Leavitt "Zapomniany język żurawi"
40 Vera Legatova "Żelary"
41 Antoni Libera "Madame"
42 Roma Ligocka "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku"
43 Guy de Maupassant "Naszyjnik"
44 A.A. Milne "Kubuś Puchatek", "Chatka Puchatka"
45 Margaret Mitchell "Przeminęło z wiatrem"
46 L.M.Montgomery "Ania z Zielonego Wzgórza"
47 Henry Murger "Sceny z życia cyganerii"
48 Małgorzata Musierowicz "Kwiat kalafiora", "Opium w rosole", "Język Trolli"
49 Wiesław Myśliwski "Kamień na kamieniu"
50 Zofia Nałkowska "Granica"
51 Ewa Ostrowska "Śniła się sowa", "Między nami niebotyczne góry"
52 Rosalind Penfold "Kochać zbyt mocno"
53 Eleanor H. Potter "Pollyanna"
54 Marcel Proust "W stronę Swanna", "W cieniu zakwitających dziewcząt", "Strona Guermantes", "Sodoma i Gomora"
55 Bolesław Prus "Lalka"
56 Anna Przedpełska-Trzeciakowska "Na plebanii w Haworth"
57 Monika Rakusa "Żona Adama"
58 Antoine de Saint-Exupery "Mały Książę"
59 Eric Emmanuel Schmitt "Opowieści o Niewidzialnym", "Małe zbrodnie małżeńskie"
60 Bruno Schulz "Sklepy cynamonowe", "Sanatorium pod klepsydrą"
61 Mariusz Sieniewicz "Miasto Szklanych Słoni"
62 Johanna Sinisialo "Nie przed zachodem słońca"
63 Jolanta Stefko "Możliwe sny"
64 Marcin Szczygielski "Bierki"
65 Dorota Terakowska "Tam, gdzie spadają anioły", "Ono", "Poczwarka"
66 William Makepeace Thackeray "Targowisko próżności"
67 Mark Twain "Pamiętniki Adama i Ewy"
68 Terjej Vesaas "Pałac lodowy", "Nocne czuwanie"
69 Michal Viewegh "Wycieczkowicze"
70 Oskar Wilde "Portret Doriana Graya" (!) "De profundis"
71 Virginia Woolf "Pani Dalloway"
72 Emil Zola "Germinal", "W matni"
73 Michał Zygmunt "New Romantic"
74 Charlos de Laclos "Niebezpieczne związki" - gdzieś mi umknęło, stąd na końcu:)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.