W 2018 roku zamierzam dalej czytać
Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz), skończyć cykl z Lacey Flint
Bolton S. J. (Bolton Sharon)&order=cycle oraz przeczytać książki
Atwood Margaret&order=title, których do tej pory nie czytałam.
1.
Stracone złudzenia (
Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz))
. 5.
2.
Dwaj poeci (
Balzac Honoré de (Balzak Honoriusz))
. 4.
Thriller/sensacja/kryminał:
1.
Ostatnia noc jej życia (
Jennings Maureen)
. Świetny klimat, ponuro i zima oraz zbrodnia. Akcja dzieje się pod koniec XIX wieku w Toronto, gdzie inteligencja detektywa musiała zmierzyć się z inteligencją mordercy. Nie było kamer, ani możliwości zbadania dna. 4,5.
2.
Farma lalek (
Chmielarz Wojciech)
. Bałam się, że będę mieć koszmary po wieczornym czytaniu tej książki. Tematyka mocna. Całość bardzo fajnie poprowadzona, ciekawi, trzyma w napięciu. Są zwroty akcji. 5.
3.
Mężczyzna, który przychodził w niedzielę (
Kanger Thomas)
. Fajny kryminał, wciąga. 4,5
4.
Cienie w mroku (
Paver Michelle)
. Jest tu wszystko, co lubię. Mroźna pustka, niepewność, surowy klimat, niedopowiedzenia, niepokój i coś nadprzyrodzonego. Mimo to w trakcie czytania pojawiał mi się niedosyt i coś zgrzytało. 4.
5.
Cztery dni w styczniu (
Sierra i Fabra Jordi)
. Strasznie smutna, przygnębiająca i dołująca. Bardzo wartościowa, prawy bohater. Nie sięgnę jednak po kolejne części, nie chcę się pakować w taki bolesny klimat. 4.
6.
Zaklinacz (
Carrisi Donato)
Świetnie się to czyta, już sam początek poraża. Niemniej na ostatnich stronach autor trochę popłynął. Ale nich tam. 4,5
7.
Post mortem (
Cornwell Patricia)
. Ciekawy pomysł. Bardzo mi zgrzytał wątek z 10-letnią siostrzenicą, specem od komputerów wszelakich. Denerwująca postać. Autorka mogła dać jej chociaż z 15 lat. 4.
8.
Krew na Placu Lalek (
Kotowski Krzysztof)
. Wciągająca, trzymająca w napięciu książka, ale tak do 3/4. Potem już mnie nie ciekawiła, już się domyślałam i sposób, w jaki rozwiązanie zostało podane mnie znudził. Jednak brawa za pomysł. 4.
9.
Krąg (
Minier Bernard)
. Średnio mi się podobało. Nie mogłam wciągnąć się w historię. 3,5
10.
Grobowiec z ciszy (
Alsterdal Tove)
3.
Literatura zagraniczna:
1.
Babunia (
Deghelt Frédérique)
. Podczas czytania oceniałam tę książkę jako przeciętną, tak na 3+. Jednak zakończenie mnie zaskoczyło, spowodowało, że myślałam o tej sytuacji. Byłam poruszona i temat sensu egzystencji wracał do mnie przez klika kolejnych dni. Dlatego 4,5.
2.
Opowieść podręcznej (
Atwood Margaret)
Książka wydana w 1985 roku, a w ogóle nie traci na aktualności. Przygnębiająca, ukazuje uprzedmiotowienie kobiet w systemie, w którym kobiety sprawują władzę nad innymi kobietami, bo to bardzo się sprawdza. Zakończenie otwarte, potwierdza to końcowe sprawozdanie, które ukazuje kilka możliwości. 4
3.
Grace i Grace (
Atwood Margaret)
. Przepiękny język, wspaniały klimat. Historia opowiedziana bardzo zajmująco, utrzymana w niepewności. Cudownie spędzony czas. 5,5
Literatura polska POWIEŚĆ:
1.
Czarna (
Kuczok Wojciech)
. Nie czuję się dobrze czytając tego typu książki. Czuję się zbrukana, dotknięta czymś prymitywnym, prostackim. Ale to chyba samo życie. 4.
Literatura faktu:
1.
Sowa Wesley (
O'Brien Stacey)
. Ciepła, pogodna opowieść z odpowiednią dawką humoru. 4,5
2.
Mali bogowie: O znieczulicy polskich lekarzy (
Reszka Paweł (ur. 1969))
Ciekawa pozycja, myślę, że to jest takie must read. Niby wszystko, o czym czytamy, jest oczywiste i niby to wszystko wiadomo, ale jakoś tak otwiera nam świadomość na zawód lekarza w obecnym systemie. 4.
Science fiction:
1.
Cieplarnia (
Aldiss Brian Wilson)
. Sporo się w tej książce dzieje. Cały czas coś i muszę przyznać, że dla mnie było tego za dużo. Myślę, że ta książka świetnie nadaje się na serial. W każdym odcinku bylibyśmy bombardowani zwrotami akcji. Dla mnie najfajniejsza część to ta o brzucho-brzusiach. Sympatyczne, rozczulające stworzonka. 4.
Fantasy:
1.
Chłopaki Anansiego (
Gaiman Neil)
- dziwne to wszystko. Trochę czułam się jak w klimacie
Carroll Jonathan. Niemniej podobało mi się i fajnie czytało. 4.
Manga:
1.
Zakochany tyran: Tom 1 (
Takanaga Hinako)
. 2. W tym tomie nie było nic śmiesznego, a nawet pogodnego. Nachalny, chamowaty gościu.
2.
Zakochany tyran: Tom 2 (
Takanaga Hinako)
. 2,5
3.
Zakochany tyran: Tom 3 (
Takanaga Hinako)
Tom trzeci to wreszcie świetna komedia. Isogai jest super. 5
4.
Zakochany tyran: Tom 4 (
Takanaga Hinako)
. 3
5.
Zakochany tyran: Tom 5 (
Takanaga Hinako)
. Ten wyciekający z co drugiej strony erotyzm mnie trochę dobija.2
6.
Zakochany tyran: Tom 6 (
Takanaga Hinako)
. Tu znowu było lepiej, ciekawiej i śmiesznie. 5.
7.
Zakochany tyran: Tom 7 (
Takanaga Hinako)
. 3
8.
Zakochany tyran: Tom 8 (
Takanaga Hinako)
. 3,5
9.
Zakochany tyran: Tom 9 (
Takanaga Hinako). 3,5
10.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 1 (
JUNKO (pseud.))
. Świetna komedia. 4,5
11.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 2 (
JUNKO (pseud.))
. Druga część jeszcze lepsza, niż pierwsza. Świetnie budowany komizm sytuacyjny. Bardzo się ubawiłam. 5,5.
12.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 3 (
JUNKO (pseud.)) Przezabawna komedia, śmiałam się na głos. 5,5
13.
Gangsta: Tom 1 (
Kosuke (Kohske))
. Polubiłam głównych bohaterów. W tej mandze jest to, co lubię: tajemnica i część detektywistyczna oraz to, czego nie lubię: przemoc, narkotyki, prostytucja. Kreska ciekawa. 4.
14.
Bungou Stray Dogs – Bezpańscy Literaci: Tom 1 (
Asagiri Kafka,
Harukawa Sango)
Zapowiada się ciekawie, jest jakaś tajemnica i bohaterzy mają nadprzyrodzone moce. 4.
15.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 4 (
JUNKO (pseud.)) 5.
16.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 5 (
JUNKO (pseud.)) 5.
17.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 6 (
JUNKO (pseud.))
5.
18.
Bungou Stray Dogs – Bezpańscy Literaci: Tom 3 (
Asagiri Kafka,
Harukawa Sango)
. Stwierdzam, że jednak nie jest to seria dla mnie. Chyba dla młodszego czytelnika. Mdłe to wszystko i skutek jest taki, że zaczęli mi się mylić co niektórzy bohaterowie. Rzucam tę serię, bo inaczej musiałabym nisko oceniać i być może skrzywdziłabym serię. 3.
19.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 7 (
JUNKO (pseud.))
Świetne i śmieszne nadal. 5.
20.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 8 (
JUNKO (pseud.))
. Druga część tomu zdecydowanie słabsza. 4.
21.
Noragami: Tom 11 (
Adachi Toka)
Świetni są. Uwielbiam Yatusia! 5.
22.
Noragami: Tom 12 (
Adachi Toka)
5
23.
Noragami: Tom 13 (
Adachi Toka)
5
24.
Noragami: Tom 14 (
Adachi Toka)
5
25.
Kuroshitsuji: Tom 1 (
Toboso Yana)
5,5
26.
Kuroshitsuji: Tom 2 (
Toboso Yana)
5,5
27.
Kuroshitsuji: Tom 3 (
Toboso Yana)
5,5
28.
Kuroshitsuji: Tom 4 (
Toboso Yana)
5,5
29.
Kuroshitsuji: Tom 5 (
Toboso Yana)
5,5
30.
Kuroshitsuji: Tom 6 (
Toboso Yana)
6
31.
Kuroshitsuji: Tom 7 (
Toboso Yana)
6
32.
Kuroshitsuji: Tom 8 (
Toboso Yana)
5,5. Historię znam już z anime, ale ostatni rozdział był dla mnie zaskoczeniem. Uwielbiam takie postacie.
33.
Pocałuj jego, kolego!: Tom 9 (
JUNKO (pseud.))
. 3,5 nie było śmiesznie
Porzucone:
Rzadko mi się zdarza porzucić książkę. Niestety przez tą pozycję nie przebrnęłam:
Chmurdalia (
Bator Joanna)
. Zapewne nie mój czas na tą lekturę, zupełnie nie mogłam odnaleźć się w tym stylu. Nie oceniam, bo skrzywdziłabym utwór.
W 2018 roku przeczytałam 24 książki. Jest to najmniejszy wynik, ale robiłam dużo innych rzeczy, więcej czasu poświęciłam na inne moje zainteresowania i pasje oraz pracę.
Przeczytałam 34 mangi.
1 książkę porzuciłam.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.