Dodany: 14.11.2017 20:46|Autor:

nota wydawcy


Autor opracował tę książkę, poświęconą komunikacji międzyludzkiej, z myślą o pracownikach służby zdrowia. Jego zdaniem, każdy lekarz powinien umieć tak rozmawiać z pacjentem, aby postawić diagnozę i określić dalsze leczenie, nie tracąc jednocześnie okazji do wykorzystania kontaktu jako środka terapeutycznego.

Myerscough udziela praktycznych porad, jak postępować w rozmowie z pacjentem nieśmiałym, spiętym, pełnym uprzedzeń, agresywnym, zamkniętym w sobie. Znajdziemy tu wskazówki dotyczące prowadzenia rozmowy z osobami w różnym wieku i z różnymi schorzeniami. Autor omawia czynniki ułatwiające i utrudniające komunikację, poświęca wiele uwagi problemowi poruszania tematów trudnych i drażliwych (takich jak seksualność, bezpłodność, śmierć).

Lektura polecana wszystkim tym, którzy myślą o zawodzie lekarza oraz doświadczonym lekarzom, którym zależy na doskonaleniu swojego kunsztu zawodowego.

[Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 70
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: