Ostatnio przeczytane (sierpień)
Godzina zero (
Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary))
- klasyczny kryminał w dobrym stylu, oraz kolejny przypadek rozważań autorki nad kwestiami przeznaczenia i skłonności do zbrodni. Czytałem drugi raz. Pierwszy raz czytałem to tak dawno, że nie pamiętałem rozwiązania zagadki.
E. E. (
Tokarczuk Olga)
- trochę opowieść o duchach, a trochę o poszukiwaniu prawdy. Książka staje trochę w szerokim rozkroku, jedną stopą stając na wiarygodnie opisanej psychologii postaci, a drugą starając się sięgnąć gdzieś poza nasz świat.
Bardziej gorzka niż śmierć (
Träff Åsa,
Grebe Camilla)
- ciekawy kryminał z wątkami psychologicznymi, ale momentami rozegrany poprzez stereotypy. Dobrą pierwszą połowę psuje końcówka, z przyspieszeniem akcji i zagubieniem logiki wydarzeń
Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Nie spodobała mi się też sama końcówka, taka próba zrobienia "ostatecznego zwrotu akcji" która budzi tylko więcej pytań niż daje odpowiedzi.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.