Krótkie podsumowanie 2016 roku:
Książki przeczytane: 30 (dokładnie tyle, ile zamierzałam i więcej niż w zeszłym roku)
w tym:
książki papierowe: 6
e-książki: 24
ilość przeczytanych stron według goodreads: 9582 (czyli mniej niż w zeszłym roku, choć przeczytałam więcej pozycji; widocznie były krótsze...)
średnia ocen: 4,12 (lepiej niż w zeszłym roku)
11 polskich autorów
19 obcych autorów
Najlepsze:
Tully (
Simons Paullina)
(5)
Równoumagicznienie (
Pratchett Terry)
(5)
Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (
Krakauer Jon)
(5)
Najgorsze:
Słodko-gorzko: Opowiadania o miłości (antologia;
Zimniak Magdalena,
Michalik Piotr (pseud. Mrok Piotr),
Siwmir Jan (pseud.) i inni)
(2,5)
Awaria (
Čar Aleš)
(2,5)
Szczególnie warte uwagi:
- Ziemiomorze
Ziemiomorze
Kupiłam od razu cały cykl, ponieważ był w dużej promocji. Po lekturze pierwszej części nie byłam pewna czy to był dobry pomysł, ale kolejne części czytałam z przyjemnością, chociaż Ziemiomorze to nie jest bajeczna kraina. Wiem, że kiedyś wrócę do Ursuli Le Guin.
-
13 pięter (
Springer Filip)
Bardzo dobre przedstawienie sytuacji mieszkaniowej w Polsce. Szkoda jedynie, że Springer pominął czasy PRL. Najbardziej poruszył mnie rozdział o osobach opowiadających, dlaczego chciałyby mieć własne mieszkanie. Jako osoba od wielu lat wynajmująca najpierw miejsce w pokoju, później pokój a teraz mieszkanie, doskonale wczułam się w ich sytuacje...
-
Zakonnice odchodzą po cichu (
Abramowicz Marta)
Ciekawa książka na rzadko poruszany temat - życia zakonnic i kobiet, które odeszły z zakonu.
- Parabellum
Parabellum
Pierwsze, całkiem udane, spotkanie z Remigiuszem Mrozem. Wciągające powieści osadzone w czasach II wojny światowej. Wartka fabuła, zwroty akcji, to ich największe atuty.
-
Zajezierscy (
Gutowska-Adamczyk Małgorzata)
Zaskakująco dobra książka o historii rodu. Z przyjemnością sięgnę po kolejne tomy.
-
Tully (
Simons Paullina)
Uwielbiam trylogię o Tatianie i Aleksandrze, jednak nie byłam pewna czy bardziej współczesna powieść Paulliny Simons mi się spodoba. Nic bardziej mylnego - nie wiem jak autorka to robi, ale nie mogę się oderwać od jej książek. Choć główna bohaterka była irytująca na miarę Scarlett O'Hary, to jednak książka mocno mnie wciągnęła.
-
Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (
Krakauer Jon)
(5)
Bardzo ciekawa książka o wyprawach na Mount Everest organizowanych dla osób, które mają odpowiednio dużo pieniędzy. Realistyczne opisy zmagań ludzi z siłami natury. Czytało się jak dobry thriller.
Rozczarowanie:
Harda (
Cherezińska Elżbieta)
(4-)
Bardzo chciałam tę książkę przeczytać, a niestety długo się z nią męczyłam i nie wciągnęła mnie na tyle, bym sięgnęła po kontynuację. I co ciekawe, pomysł i intryga były dobre, ale denerwowało przedstawienie postaci, dialogi i skąpe opisy...
Przeczytane w 2016:
1.
Australia: Gdzie kwiaty rodzą się z ognia (
Tomalik Marek)
(4,5)
2.
Czarnoksiężnik z Archipelagu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4)
3.
Grobowce Atuanu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4,5)
4.
13 pięter (
Springer Filip)
(4,5)
5.
Najdalszy brzeg (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4)
6.
Dziedzictwo von Becków (
Jax Joanna (właśc. Jakubczak Joanna))
(3,5)
7.
Beksińscy: Portret podwójny (
Grzebałkowska Magdalena)
(4-)
8.
Zakonnice odchodzą po cichu (
Abramowicz Marta)
(4,5)
9.
Posiadacz (
Galsworthy John)
(3,5)
10.
Prędkość ucieczki (
Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove))
(4,5)
11.
Horyzont zdarzeń (
Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove))
(4,5)
12.
Głębia osobliwości (
Mróz Remigiusz (pseud. Løgmansbø Ove))
(4)
13.
Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus: Jak dochodzić do porozumienia i uzyskiwać to, czego się pragnie (
Gray John (ur. 1951))
(4)
14.
Zajezierscy (
Gutowska-Adamczyk Małgorzata)
(4,5)
15.
Myszy i ludzie (
Steinbeck John)
(4)
16.
Nocny pociąg do Lizbony (
Mercier Pascal (właśc. Bieri Peter))
(4)
17.
Zabójcy bażantów (
Adler-Olsen Jussi)
(4)
18.
Tehanu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4,5)
19.
Inny wiatr (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4,5)
20.
Opowieści z Ziemiomorza (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
(4)
21.
Tully (
Simons Paullina)
(5)
22.
Awaria (
Čar Aleš)
(2,5)
23.
Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (
Krakauer Jon)
(5)
24.
Rozwód ostateczny (
Lewis Clive Staples)
(4)
25.
Słodko-gorzko: Opowiadania o miłości (antologia;
Zimniak Magdalena,
Michalik Piotr (pseud. Mrok Piotr),
Siwmir Jan (pseud.) i inni)
(2,5)
26.
Harry Potter i przeklęte dziecko (
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert),
Thorne Jack,
Tiffany John)
(4,5)
27.
Biała wilczyca (
Révay Theresa)
(4)
28.
Harda (
Cherezińska Elżbieta)
(4-)
29.
Równoumagicznienie (
Pratchett Terry)
(5)
30. "Biała cisza" London Jack (3,5)
*powtórka
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.