Dodany: 14.10.2016 12:27|Autor:
nota wydawcy
Jak się uczymy? Jaki wpływ stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią się mózgami?
Dr John Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale opisuje jedną zasadę mózgu – czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu naszego mózgu – a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie codzienne.
Dzięki tej książce odkryjesz m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają zdolności poznawcze, że wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu, że sen jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki, a wzrok jest najsilniejszym ze zmysłów, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Na koniec będziesz wiedział, jak naprawdę działa mózg – i jak najlepiej z tej wiedzy skorzystać.
Dr John Medina jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim wokół roli genów w rozwoju ludzkiego mózgu oraz genetycznego podłoża chorób psychicznych. Medina pracuje naukowo zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of Washington School of Medicine. Jest autorem książek „Zegar życia. Dlaczego się starzejemy? Czy można cofnąć czas?” (2001), „Genetyczne piekło” (2003).
[Prószyński i S-ka, 2009]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.