Pomysł Louriego wspaniały, aby przeczytać książki z półek własnych. Moje mają różny ciężar gatunkowy. Kolejność półkowa tj. z góry na dół, znaczy przypadkowa. Kiedy teraz na to patrzę to troszkę zbieranina, klucza nie widać na pierwszy rzut oka. Nie wiem, czy kwartał wystarczy. Jedną decyzję właśnie podjęłam - muszę się przesiąść do komunikacji miejskiej, zawszeć pół godziny - przyjemnej - przed i po pracy. Trzech książek w zbiorze bbnetki nie znalazłam, to je w wolnym czasie dopiszę (a może nie umiem szukać).
1.
Lekcje chińskiego: Dzieci rewolucji kulturalnej i dzisiejsze Chiny (
Pomfret John)
2.
Najpiękniejsze: Kobiety z obrazów (
Czyńska Małgorzata)
3.
Na początku był negatyw (
Osiecka Agnieszka)
Flaubert
4.
Bouvard i Pecuchet (
Flaubert Gustave (Flaubert Gustaw))
5.
Pani Bovary (
Flaubert Gustave (Flaubert Gustaw))
Salinger
6.
Dziewięć opowiadań (
Salinger Jerome David)
powtórka
7.
Salinger (
Shields David,
Salerno Shane)
Cortazar
8.
Książka dla Manuela (
Cortázar Julio)
9.
O literaturze: Wykłady w Berkley, 1980 (
Cortázar Julio)
10.
Prześniona rewolucja: Ćwiczenie z logiki historycznej (
Leder Andrzej)
11.
Bez skazy (
Franzen Jonathan)
12.
Wszystkie lektury nadobowiązkowe (
Szymborska Wisława)
13.
Nic zwyczajnego: O Wisławie Szymborskiej (
Rusinek Michał (ur. 1972))
14.
Fynf und cfancyś (
Witkowski Michał (ur. 1975))
. 5, mocna opowieść, początkowo hermetyczny język
15.
Charlotte Brontë i jej siostry śpiące (
Ostrowski Eryk)
16.
Szklany dom (
Stross Charles)
17.
Apetyt (
Kazan Philip)
18.
Cudowny lek: Robert Koch, Ludwik Pasteur i prątki gruźlicy (
Goetz Thomas)
19.
Ta niewiarygodna potrzeba wiary (
Kristeva Julia)
20.
Niepewność epoki demokracji (
Kołakowski Leszek)
21.
Żywopłot (
Rabinyan Dorit)
22.
Czcij ojca swego (
Sidi Ela)
23.
Boginie z Žítkovej (
Tučková Kateřina)
4,5, opowieść o Dorze, zapomnianym miejscu, w ktorym żyły boginie, historia i współczesność, dokumenty i fikcja, ciekawe.
24.
Uległość (
Houellebecq Michel)
Alice Munro
25.
Coś, o czym chciałam ci powiedzieć (
Munro Alice)
26.
Kocha, lubi, szanuje... (
Munro Alice)
27.
Taniec szczęśliwych cieni (
Munro Alice)
28.
Marek Edelman: Bóg śpi (
Burnetko Krzysztof,
Bereś Witold,
Edelman Marek)
. 3, postawiłam pierwszą niską ocenę, dotyczy ona autorów wywiadu. Gdyby ich rozmówcą nie był Edelman byłaby jedynka w ocenie. Pomysł Beresia i Brunetko na rozmowę polegał na konfrontacji Marka Edelmana z Dekalogiem, czyli ateisty z kanonem cywilizacji zachodniej i wiary. Sam pomysł może i byłby ciekawy (chociaż sama nie wiem), wykonanie tragiczne, pytania infantylne, sami nie mieli nic do powiedzenia, czekali, aż książka sama się napisze. Edelman z trudem wytrzymywał głupotę tego wywiadu i zupełnie nie dziwię się temu. Nie czytałam ich poprzedniej książki - wywiadu więc nie wiem jaka jest. Tu niestety panowie się nie popisali. Za to znam piękny wywiad Hanny Krall
Zdążyć przed Panem Bogiem (
Krall Hanna)
Książka broni się tylko przez Marka Edelmana. jego dużą odporność psychiczną (na beztroskę, cynizm?, niewiedzę rozmówców) i kulturę osobistą.
Deleuze
29.
Spinoza: Filozofia praktyczna (
Deleuze Gilles)
30.
Fałda: Leibniz a barok (
Deleuze Gilles)
31.
Nietzsche i filozofia (
Deleuze Gilles)
32.
Podróż na Południe (
Ajvaz Michal)
Ribeyro "Słowo niemowy"
33.
Słowo niemowy: Wybór opowiadań (
Ribeyro Julio Ramón)
Shaun Usher "Listy niezapomniane", tom I i II
34.
Listy niezapomniane
35.
Książka o czytaniu czyli Resztę dopisz sam (
Sobolewska Justyna)
36.
Zanim się pojawiłeś (
Moyes Jojo)
4,5 bardzo wciągająca książka - chcemy się dowiedzieć się, co zdarzy się dalej. To bardzo mocna cecha tej prozy. Czytałam w metrze, pociągu i w międzyczasie. Wydawałoby się "ograny" temat lecz bohaterowie są moim zdaniem bardzo prawdziwi, zwykli lecz niezwyczajnie opisani. Było kilka rzeczy, które mnie zirytowały na przykład okładka i inne rzeczy, których nie chcę spoilerować. Dla mnie warta przeczytania.
37.
Babunia (
Deghelt Frédérique)
4,5, dziwna książka, której trudno wystawić ocenę. Pociągająca i irytująca jednocześnie. Nie lubię przeplatania dwóch pierwszoosobowych narracji: wnuczki i babuni. Jednocześnie książka mnie zauroczyła. Czytałam czytatki bbnetkowiczów o tej książce i chyba nie do końca podzielam zdanie dotyczące zakończenia. Dla mnie książka jest nieskończona, urwana przedwcześnie.
Wszystkie Muminki i Lovercraft może pojawią się w międzyczasie, i przewertowanie finansowego ninja. Uff, pierwszy krok wykonany :).
14 listopad 2016
Radykalnie zmieniam kierunek. Chcę, muszę zrozumieć ten świat i przekonania ludzi. Zwracam sie w kierunku książek traktujących o filozofii. Książki z półki przerzucam na trzeci kwartał 2017 roku. Książki czytane będę zamieszczała na bieżąco. Porażka i zwycięstwo - zawsze to wybór, głównie dla siebie. Na pierwszy ogień trafi
38.
50 wielkich teorii, które powinieneś znać (
Dupré Ben)
, na 5.0, wyżej nie mogę, ponieważ brakuje mi fragmentów, cytatów oryginalnych tekstów, które dla takiej świeżynki jak ja, pomogłyby zapoznać się z oryginałem.
39.
Co to wszystko znaczy?: Bardzo krótkie wprowadzenie do filozofii (
Nagel Thomas) 5.0 dla kapitalne wprowadzenie do myślenia i poddawania w wątpliwość odpowiedzi oczywistych.
3 styczeń 2017
Cóż muszę się przyznać do porażki, nie sprostałam wyzwaniu. Osiem książek, w tym dwie z nie założonych. Sześć na trzydzieści siedem, czyli około 16 %. Nic to, porażki hartują. Teraz Się nie udało lecz jestem optymistką i wierzę, że się powiedzie, może już przy kolejnym wyzwaniu :).
Za duży "chaps" to był dla mnie, no i dołożyło się nowe zainteresowanie, które sprawiło, że buszowałam w internecie jak "dziki człowiek", czytałam przesyłane teksty, prenumerowane tygodniki i audycje radiowe. Nie były to książki więc ocen wystawić nie mogłam. Książki, które przeczytałam mają oceny, reszta musi poczekać do trzeciego kwartału 2017 roku.
Podsumowania w bbnetce są niesamowite, pozwalają porządkować swoje czytanie, podążanie za mirażami, urealniają to co możliwe, a co niedostępne.
Moje wnioski: ostrożnie planuj - na początek wystarczy 1 książka tygodniowo; prowadź roczną czytatkę z przeczytanymi książkami; zapisuj swoje myśli na bieżąco (inaczej rozwieją się jak dym z papierosa); nie idź na łatwiznę i przesiądź się na transport publiczny.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.