Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Moją pierwszą propozycją jest Związek żydowskich policjantów. Autor za tę książkę dostał najważniejsze nagrody z dziedziny fantastyki. Jest to czarny kryminał dziejący się na Alasce, gdzie w okręgu Sitka przez sześćdziesiąt powojennych lat mieszkali i rządzili żydowscy uciekinierzy z nazistowskiej Europy i wygnańcy z Palestyny. I jak pisze kocio w swojej recenzji - "Nie jest łatwo powiedzieć, w jakim gatunku ta książka się mieści - jest tak spryt...
Ale fajny motyw przewodni wybrałeś. A Twoja propozycja Lód to dla mnie best of the best wśród książek.
1. Demon Copperhead 2. Zmierzch świata 3. Porozmawiajmy o czymś przyjemniejszym
Polecam książkę Krótka historia o długiej miłości. Opisuje historię, która zdarzyła się naprawdę. Mała, czyli Wiesława Pajdak i Ju - Jerzy Śmiechowski przebywali w więzieniach stalinowskich od 1947 do 1953 roku. Ona: "Doskonale zapamiętała tę chwilę. Jak gdyby wszystko ważne zdarzyło się tylko wtedy. Była sobota, grudzień czterdziestego siódmego roku. W ścianę sąsiedniej celi zastukała przed północą. Cicho, cichuteńko. Pytała alfabetem Morse'a...
Dziękuję za informację. To, że książka "Oddział chorych na raka" jest świetna, nie zmienia faktu, że na pewno jest na wskroś rosyjska, opisuje mentalność Rosjan, ich sposób myślenia, rozumowania i działania - nie jestem tym zainteresowana, a można powiedzieć odrzuca mnie. Ponadto książka mówi o szpitalu, chorobach. Mam starych rodziców, coś wiem o chorobach, szpitalach, personelu szpitalnym. Nie mam zamiaru jeszcze bardziej się dołować.
Z Sołżenicynem jest wszystko w porządku. Gdybym nic nie wiedziała o Rosji i o gułagach, to Jeden dzień Iwana Denisowicza by mną trochę wstrząsnął. Ponieważ coś tam jednak wiem, książka aż tak mnie nie poruszyła. Ale nie będę czytać innych książek Sołżenicyna, choćby były najlepsze na świecie, bo nie chcę już zagłębiać się w tej tematyce. Także nie mam ochoty poznawać więcej Annie Ernaux. Mimo iż oceniłam jej Lata na 5,5 to jej pisarstwo mnie nie...
Minął pierwszy kwartał 2024 r., pora na krótkie podsumowanie mojego wyzwania na 2024 rok, czyli zapoznania się z wybranymi 24 Noblistami/Noblistkami, których nie znam. Muszę stwierdzić, że ciężko mi to idzie. Na razie zapoznałam się z sześcioma, ale nie jestem jakoś zachwycona. Nic mnie nie poraziło pięknem, nie wstrząsnęło, nie oczarowało; może to dopiero przede mną, a może jednak Nobliści są przereklamowani, przynajmniej niektórzy. Styczeń 1...
1. Wyspa - Żanna Słoniowska (5) autorka jest Ukrainką o polskich korzeniach, debiutowała książką "Dom z witrażem" za którą otrzymała różne nagrody i nominacje np. do Nike. "Wyspa" jest jej drugą książką, temat przewodni - mężczyzna spotyka kobietę. Jest mężczyzna - pisarz, jest wyspa na której ma zamiar pracować nad swoją książką, jest kobieta, starsza od pisarza, jest nieodwzajemnione uczucie, są cztery pory roku... 2. Jeden dzień Iwana Denisow...
Zdaje się, że przed świętami nie doczekamy się informacji jaka książka zwyciężyła w głosowaniu, więc podaję nieoficjalne wyniki. Zwycięzcą jest "Wyznaję" Jaume Cabre - książkę zaproponował mchpro. Motyw 1 - tajemnice rodzinne 1. Wyznaję (41 punktów) 2. Dziwne losy Jane Eyre (34) 3-4. Dziady i dybuki (21) 3-4. Pokuta (21) 5. Serce tak białe (16) 6. Ja nie jestem Miriam (15) 7-8. Powtórnie narodzony (9) 7-8. Wszystko jest iluminacją (...
- Serce tak białe - z listy Lista dziennika "El Mundo" - 100 najlepszych powieści hiszpańskojęzycznych XX wieku - Pochwała nudy - Noblista z 1987 r.
Motyw 1 - Rodzinne tajemnice 1. Serce tak białe 2. Tego lata, w Zawrociu 3. Bękart ze Stambułu Motyw 2 - Wiosna 1. Pan Tadeusz 2. Równonoce 3. Romans wszechczasów
1. Człowiek, który zrozumiał naturę: Nowy świat Alexandra von Humboldta - zachętą była recenzja zielkowiak - ADHD i wielka nauka, Humboldt w pełnej krasie. Myślę, że książka może być bardzo ciekawa zwłaszcza dla geografów, a jestem nim z wykształcenia 2. Nietuzinkowy sklep całodobowy - nowość, koreański bestseler 3. Wyspa 4. Pięciopsiaczki
Motyw 2 - wiosna Zgłaszam książkę Siedemnastolatek, inny tytuł "Siedemnasta wiosna". Jest to staroć z 1916 roku, ale wydaje się być ciekawą książką. Nie czytałam, ale mam zamiar przeczytać. Z noty wydawniczej: "Siedemnastoletni bohater powieści odznacza się dużą inteligencją, niebanalną urodą i wytwornymi manierami, zaś jego serce wypełnia owa pierwsza, najwznioślejsza miłość. Jednak zamiast zrozumienia i uznania ze strony najbliższych spotykają...
Zgłaszam jedną książkę do motywu 1 - Rodzinne tajemnice. Tego lata, w Zawrociu jest pierwszym tomem cyklu Zawrocie. Książka zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie na powieść polską organizowanym przez Wydawnictwa Zysk i S-ka oraz "Świat Książki"(1998 r.) Główna bohaterka Matylda, miejska dziewczyna, otrzymuje w spadku po babce dworek na prowincji, w Zawrociu. Jest bardzo zdziwiona, bo z babką miała kontakt tylko raz w życiu, jako małe dziecko. Dl...
Dzisiaj kupiłam w katowickim stacjonarnym antykwariacie: 1. Dżuma 2. Obietnica poranka 3. Jeleni park 4. Tajemnica Abigail 5. Wieszać każdy może t. 5 cyklu "Kroniki Jakuba Wędrowycza" 6. Wampir z M-3
Piszesz: Na razie wygląda na to, że więcej radości daje nam - uczestnikom tej zabawy polecanie książek niż korzystanie z polecanek. Nie, nie, nie tylko polecanie cieszy. Także odkrywanie nowych książek, o których mało co wiedzieliśmy. A wszystko dzięki Tobie, bo wymyśliłaś tę zabawę. Wielkie dzięki :) Ja przeczytałam już 5 poleconych książek, a mam zamiar przeczytać jeszcze 9. Przeczytałam: 1. Światło ukryte w mroku (polecała w IX/2023 yyc_wan...
Gdy niektórych książek z mojego schowka nie ma w bibliotece w moim mieście, to kiedy jadę w jakiejś sprawie do Katowic, czasem je sobie wypożyczam. Można powiedzieć - dwie pieczenie na jednym ogniu :) Wczorajsze katowickie zdobycze: 1. Czas udręki i czas radości: Wspomnienia książkę znalazłam u Emberiza citrinella kiedy przeglądałam to co czyta (podczas konkursu przez nią organizowanego) 2. Listy do Ziny; Wspomnienia Noblista z 1958 r. 3. My...
Piszesz, że "William Golding ma głębokie przekonanie, że natura świata, a co za tym idzie, również natura ludzka ze swojej istoty jest zła... ja, mam takie "niepewne" podejrzenie, podejrzenie, że w chwili zagrożenia, w chwili gdy będziesz oczekiwał pomocy to świat okaże się wrogi lub obojętny, bo taki jest ze swojej istoty, a dobro jest wyjątkiem, jest błędem natury jak zmutowana komórka". Zupełnie się z tym nie zgadzam, mam inny pogląd na tę ...
1. Pasażer 2. Austerlitz 3. Szlak umrzyka
Do tej pory na liście jest 68 książek. Moje propozycje to: 69. Brzechwa dzieciom 70. Wiersze dla dzieci 71. Imperium 72. Wzgórze Błękitnego Snu 73. Lód 74. Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów 75. Drach
Pragnę polecić bardzo interesującą książkę Miła 18. Jest to powieść, ale oparta na faktach. Jej autor Leon Uris był znanym amerykańskim pisarzem pochodzenia żydowskiego, jego ojciec wywodził się z Polski. W naszym kraju wydano tylko jedną jego książkę, dopiero po 38 latach od jej publikacji na początku lat sześćdziesiątych XX w. W USA odniosła ogromny sukces. Opowiada o splatających się ze sobą losach kilku osób - Polaków i Żydów - przed i w czas...
Literatura zagraniczna 1. Spacerujący z książkami (5,5) 2. Błękitny zamek (5) powtórka, cytat z książki 3. Lika (4,5) Noblista z 1933 r. 4. Kot i mysz (4,5) Noblista z 1999 r. 5. Zostaw świat za sobą (3) Popularnonaukowa 6. Cztery tysiące tygodni: Czas na twoje życie (4) Kryminał 7. Milczenie (5) 8. Orient (5) 9. Kieszeń pełna żyta (4) Fantasy 10. Faceci w gumofilcach (5) 11. Katia: Cmentarne Love Story (5) Inne 12. Pędzę jak dzik...
Zapisz mnie Syrenko :)
1. Większy kawałek świata 2. Samotny rejs "Opty" 3. Idąc rakiem
Książka "Demon Copperhead" Barbary Kingsolver zajęła drugie miejsce w rankingu "10 książek roku 2023" Magazynu Książki. Znajduje się tam też obszerny wywiad z autorką przeprowadzony przez Michała Nogasia. Miałam nie czytać tej książki (za dużo nieszczęść), ale po Twojej czytatce chyba się skuszę.
1. Szymborska: Znaki szczególne 2. Trzy tłumaczki 3. Imperium księżyca w pełni: Wzlot i upadek Komanczów, najpotężniejszego indiańskiego ludu w historii Ameryki Północnej 4. Trucking Girl: 70-metrową ciężarówką przez świat 5. Jeszcze żyję... Historia prawdziwa 6. Katia: Cmentarne Love Story
Samotny rejs "Opty". Leonid Teliga był pierwszym Polakiem, który na jachcie "Opty" samotnie okrążył Ziemię. Wypłynął 25 stycznia 1967 roku z Casablanki na zachód, rejs zakończył się 30 kwietnia 1969 w Casablance. Ostatni etap rejsu przebył jednym "skokiem" z Fidżi na Oceanie Spokojnym do Dakaru (stolica Senegalu) nad Oceanem Atlantyckim (13 260 mil, 165 dni). Pobił tym samym rekord czasu trwania nieprzerwanej samotnej żeglugi oceanicznej, należąc...
Może im ktoś ma więcej ocenionych książek, tym to dłużej trwa. Ty masz przeczytanych ok. 4600 książek i polecanki musiały "pracować" 2 godziny, ja mam ok. 2940 i trwało to 30-40 minut. Gdy biblionetkowicz ocenił kilkaset książek, to system poleca mu już za kilka minut. Może takie jest wyjaśnienie?
Niby działa, ale tak do końca niezbyt sprawnie? Za pierwszym, drugim razem czekałam i czekałam i nic nie polecało. Dzisiaj po pół godzinie, albo dłużej nareszcie pokazały się wyniki - 30 stron. Sprawdziłam sobie też z kim mam najwięcej ocenionych książek. Są to: 1. dot59 - 817 książek, zgodność ocen 67% 2. Nutinka - 743, 67% 3. Marylek - 691, 62% 4. Monika W - 633, 55% 7. McAgnes - 606, 60% 10. Olimpia - 562, 57% 12. Paweł Wolniewicz - 55...
Tak, tak, zgadzam się z tym co napisałaś. À propos, głosowanie na książki, które polecamy zakończyło się 11 lutego. Dzisiaj jest 13 luty, a wyników nie ma.
Ja mieszkam od siedmiu lat w takim familoku jaki jest na okładce książki, i bardzo sobie chwalę. Na mojej ulicy jest tych budynków dziesięć, zbudowano je w latach 80-tych XIX wieku, są zabytkiem. Od lat marzyłam by mieszkać w starej kamienicy, bo mimo iż często się przeprowadzałam, to zawsze mieszkania były we współczesnych blokach. Czasem marzenia się spełniają :)
Będę na spotkaniu.
1. Poniemieckie 2. Zostało z uczty bogów 3. Śmierć pięknych saren
Coś zaczęłam szaleć z zakupami książkowymi. Minął dopiero miesiąc z małym kawałkiem, a ja już kupiłam 33 książki. W lutym wyszperałam 4 starsze na wyprzedaży bibliotecznej: 1. Na Zachodzie bez zmian 2. Dopuszczalne straty 3. Cudzoziemka 4. Małgosia contra Małgosia A wczoraj wieczorem przeglądałam nowości w internetowym Empiku i oprócz dwóch, które już czytałam, kupiłam książki, których autorów nie znałam. Są to: 5. Baśnie wschodniosłowiańsk...
Książką, którą chciałabym polecić jest Siedem matek Europy: Każdy współczesny Europejczyk jest potomkiem jednej z siedmiu kobiet epoki kamiennej. To szalenie interesująca książka, popularnonaukowa, ale napisana tak, że wszystko bez problemu się pojmuje. Autor Bryan Sykes jest wykładowcą genetyki w Oksfordzie, światowym autorytetem w ekstrahowaniu DNA z kości sprzed wieków. Ponieważ mitochondrialny DNA zawsze jest dziedziczony tylko po matce (wyja...
Przeczytałam dużo kiepskich książek, zwłaszcza dawniej. Szkoda było na nie mojego czasu. Nawet ich nie oceniałam w biblionetce. Głównie to marnej jakości kryminały, SF, harlequiny. Z tych ocenionych, 37 książkom postawiłam 2, pięciu dałam 1,5 a sześciu 1. Jedynkę dostały: - Klara - Nie potrafię schudnąć - Pianistka - Spóźnieni kochankowie - Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną - Wykradzione aniołom
"Szklany klosz" Sylvii Plath czytałam dwa razy. Nic się źle nie podstawiło w linku. I nie jest to moja książka, którą czytam co jakiś czas. Pierwszy raz czytałam, gdyż jej nie znałam, drugi raz, bo w roku 2000 miałam fazę na smutne książki.
1. Kroniki Jakuba Wędrowycza (5) 2. Zima w Pensjonacie pod Bukami (3,5) 3. Pedant w kuchni (4) 4. Poezje wybrane (3,5) cytat z książki 5. Lata (5,5) francuska noblistka z 2022 r.
Dziękuję Carly za bardzo ciekawy konkurs. Był dosyć trudny, a numery 11 i 16 nie do odgadnięcia. Rozszyfrowałam je tylko dzięki podpowiedziom Carly. Bardzo pomógł też KrzysiekJoy na forum. Niestety mataczenia Dot tylko zamąciły mi w głowie :) Ale ogólnie mówiąc bardzo przyjemnie spędziłam czas. Przez ostatnie trzy dni było mi trochę trudniej, gdyż zagadki konkursowe rozwiązywałam wtedy na telefonie (przez telefon?). Skończyłam przed północą, praw...
Naprawdę główkowałam na różne sposoby i przeczesałam wszystkie książki carly w języku angielskim i... nic.
Czy ktoś mógłby coś powiedzieć o numerach 7, 11, 18, 24?
1. Futerał: O urządzaniu mieszkań w PRL - recenzja dot59 Pomiędzy mieszkaniową sielanką a mieszkaniową beznadzieją 2. Spacerujący z książkami - książka, którą poleciła niedźwiedź z tobołem i która zwyciężyła w głosowaniu "Spacerujący z książkami" Waszą propozycją na październik! 3. Zostaw świat za sobą - odkrycie roku misiaka297 Podsumowanie czytelniczego roku 2023 4. Eliksir zwany miłością: Prawda o pociągu seksualnym, sekretnych fantazjach i...
1. Normalni ludzie 2. Wygnanie 3. Nomadland: W drodze za pracą
Dzisiaj ostatni dzień zgłaszania propozycji. Tylko 5 osób wpisało się. Ludzie, obudźcie się, bo zabawa zniknie z łam Biblionetki. Moją pierwszą propozycją jest książka Normalni ludzie. Marianne - można powiedzieć - jest wyrzutkiem. Jest poza swoją grupą rówieśniczą, uważają ją za nienormalną. Tylko dlatego, że ma swoje zdanie, nie brata się z innymi, nie idzie jak owca za wątpliwej jakości licealnymi "autorytetami". Jej chłopak Connell musi ukry...
- Cztery tysiące tygodni: Czas na twoje życie - Elon Musk
Niestety nie mam takiej książki, która by mnie ogrzała, kiedy - jak piszesz - w środku człowieka najgorsza zima. Ja wtedy płaczę. Gdy się wypłaczę, robi mi się lepiej. Rzadko powtarzam książki. Jedyną książką, którą czytałam wielokrotnie była Dzieci z Bullerbyn. Przez całe życie marzyłam by żyć w takim Bullerbyn. Niektóre marzenia nigdy się nie spełniają. Teraz już nie mam ochoty wracać do tej książki.
Drogi Misiaku, zachęcasz by biblionetkowicze dzielili się w tej czytatce swoimi zachwytami i rozczarowaniami książkowymi 2023 roku. Wedle życzenia :) Przeczytanych książek - 115 W tym powtórzonych - 3 Rok rozpoczęłam z Przekraczając granice Skończyłam z Drobny szczegół Książka roku Chłopki: Opowieść o naszych babkach - dla mnie, tak jak i dla Ciebie, nie mogła być inna książka książką roku Odkrycie roku - austriacka pisarka Marlen Haushofe...
Mam wszystkie trzy książki. Mogę Ci pożyczyć. Przy najbliższym widzeniu się?
Zagłosowałabym na Trawa śpiewa i Dżentelmen w Moskwie, bo to bardzo dobre książki. Ale nie mogę, bo je czytałam. Zatem wybieram: 1. Lustrzanna 2. Kot i mysz
Dla mnie najbardziej wkurzającą bohaterką była Erika z "Pianistki" Elfriede Jelinek. A dlaczego? Przytoczę jako uzasadnienie to co już kiedyś napisałam. Główna bohaterka jest odstręczająca, wcale mi jej nie żal. I nie można tłumaczyć - jej braku charakteru, bierności, antypatyczności, seksualnych masochistycznych obsesji - dominującą matką. Mamusia, rzeczywiście była straszna. Ale mamusia mogła "ustawiać" małą Erikę, odebrać jej dzieciństwo, ćwic...
Chcę polecić 1001 książek, które musisz przeczytać. Ponieważ często jest mi trudno jako uzasadnienie coś odkrywczego wymyślić posłużę się opisem z okładki. "»1001 książek, które musisz przeczytać« to śmiało nakreślone, błyskotliwe omówienie twórczości pisarzy, którzy od dawna rozpalali i do dziś rozpalają wyobraźnię czytelników. Wyboru utworów dokonali znani krytycy, wykładowcy akademiccy i dziennikarze, uwzględniając także najciekawsze pozycje,...
Nowy rok czytelniczy trzeba zacząć nie tylko od kupienia książek, ale też od wypożyczenia ich z biblioteki :) Mam pozaczynanych kilka książek, ale jakoś nie mam ochoty ich teraz czytać. Jaka jest na to rada? Pójść do biblioteki. Dzisiaj wypożyczyłam: 1. Kroniki Jakuba Wędrowycza - t. 1 cyklu Kroniki Jakuba Wędrowycza 2. Faceci w gumofilcach - t. 10 tegoż cyklu. Czytałam tom 3. W najbliższej bibliotece był tylko tom 1 i 10, więc wzięłam oba. ...
1. Panna Antonina (4) opowiadanie 2. A ja na Ciebie zaczekam (4,5) 3. Belcanto (6) nagroda Orange Prize w 2002 r., numer 1 w biblionetkowej zabawie "Czytamy i polecamy!" "Belcanto" książką na grudzień! 4. Drobny szczegół (5) numer 6 na liście "10 książek roku 2023" magazynu "Książki"
Nowy rok trzeba zacząć od czegoś bardzo przyjemnego. Jedną z przyjemniejszych czynności jest wybieranie książek, które chciałoby się mieć :) Oto co dzisiejszego wieczoru wybrałam i kupiłam: 1. Toń - numer 3 z listy "10 książek roku 2023" magazynu "Książki" 2. Wielka inwigilacja: Kto, jak i dlaczego nieustannie nas szpieguje? I dlaczego Internet potrzebuje resetu? - w listopadzie polecał wwwojtus 3. Wśród sąsiadów - autorka z inną książką jest ...
Dziękuję bardzo :)
Uważam, że nr 5 nie był trudny do rozszyfrowania. We fragmencie książki było miasto Bergen, które leży w Norwegii. Można było wejść w tag Norwegia i zobaczyć wszystkie książki. Ta z konkursu miała jeszcze tag Boże Narodzenie i ekranizacje. Pisałam na forum, że książka była zekranizowana. We fragmencie była mowa o pochodzie św. Łucji, co wskazuje na kraje skandynawskie. Ponadto okładka książki jest bardzo wymowna, wskazująca na Boże Narodzenie, a ...
Który fragment był tym twardym orzechem? A mógłbyś podać ile osób odgadło tytuł poszczególnych książek.
Ktoś, coś wie o numerach 11 i 12? A także o wierszu z nr 7. Wiersze to nie moja bajka:)
5 - to nie jest humorystyczna książka dla dzieci, tylko opowiadania dla dorosłych.
U mnie pod choinką były trzy książki: 📚 Służące do wszystkiego - Joanna Kuciel-Frydryszak 📚 Listy pisane szeptem - Magdalena Witkiewicz 📚 Nas dwoje - Holly Miller
5 - to mój fragment. Nie znasz książki ani autora, ale może widziałeś film na podstawie książki. Można też posiłkować się odpowiednim tagiem, wtedy to będzie bardzo proste do odgadnięcia.
Dziękuję bardzo przemiłej Biblionetkołajce z Bydgoszczy za niespodziewane prezenty, które bardzo mnie ucieszyły - książkę Pedant w kuchni, śliczną świąteczną kartkę z kotem i jeszcze coś :)
Moje wyzwanie na 2024 rok dotyczy Noblistów. Szczegóły znajdują się w dzisiejszym komentarzu do czytatki Owczym pędem, czyli moi przeczytani Nobliści.
Nawiązując do wyzwania czytelniczego Benzmana Wyzwanie '24 postanowiłam zintensyfikować moje poznawanie Noblistów. Po przyznaniu tegorocznej literackiej nagrody Nobla zrobiłam listę pisarzy, których jeszcze nie znam. Ale nie wszystkich. Najpierw tych, którzy mogą mnie zainteresować - tak mi się wydaje, a czy tak będzie okaże się. Często wybierałam ich mniej znane książki. To będzie moje wyzwanie na 2024 rok. 1. Gösta Berling (Noblistka z 1909 r....
Piszesz - "Na pewno jest to książka intrygująca i zachęcająca do wyrobienia sobie własnego zdania na temat jej treści, ale, nie oszukujmy się, dla polskiego czytelnika jest chyba średnio ciekawa – królewskie intrygi angielskiego dworu w końcu XV wieku dla samych Brytyjczyków są dziś pewnie mało porywające, a co dopiero dla Polaków". Na pierwszy rzut oka rzeczywiście może się tak wydawać. A jednak nie. Dla mnie była to książka szalenie interesują...
Niektóre książki z proponowanych czytałam. Z tych nieprzeczytanych najbardziej mnie zainteresowały: 1. Excentrycy (nawet sobie kupiłam) 2. Buntowniczki: Niezwykłe życie Mary Wollstonecraft i jej córki Mary Shelley
Pragnę polecić książkę "Belcanto" nagrodzoną w 2002 r. nagrodą "Orange Prize" bardzo dobrej pisarki Ann Patchett. Jest to powieść, ale oparta na podobnym wydarzeniu mającym miejsce kilka lat wcześniej w Limie, stolicy Peru. W książce władze jednego z krajów Ameryki Południowej chcąc przyciągnąć kapitał japoński do swojego kraju organizują urodziny panu Hosokawie, szefowi jednego z najważniejszych koncernów Japonii. Zaproszono ok. 200 ważnych, bo...
Dziękuję bardzo Biblionetkołajowi/Biblionetkołajce (?) za prezenty, które dostałam na dzisiejszym katowickim spotkaniu biblionetkowym: - Prawdziwie, do szaleństwa: Dzienniki - Ruth i Pen Bardzo się ucieszyłam :)
Minęło 5 tygodni, a książki którą wylosowałam po zakończeniu konkursu "Kawa, herbata (i nie tylko one) w literaturze" jeszcze nie dostałam. Ale czemu się dziwię? Co znaczy dla PWN jedna biblionetkowiczka, gdy mają w nosie wszystkich biblionetkowczów pytających się kiedy będą wreszcie dostępne "Polecanki" z których słynęła Biblionetka - kiedyś...
Ja też będę :)
1. Błazen - wielki mąż: Opowieść o Tadeuszu Boyu-Żeleńskim 2. Dom na niebie: Nie poddać się: Dziennikarka w niewoli somalijskich porywaczy 3. Żona Beduina
Zrobiłam sobie sama prezent na Mikołaja kupując: - A ja na Ciebie zaczekam - Drobny szczegół - Ściana - Tom Lake oraz mamie pod choinkę - Służące do wszystkiego
Moją propozycją jest Żona Beduina. Niezwykła historia Marguerite van Geldermalsen. W 1978 roku pochodząca z Nowej Zelandii pielęgniarka została żoną Muhammada, beduińskiego sprzedawcy pamiątek w legendarnej Petrze. Zamieszkała w liczącej dwa tysiące lat jaskini w skalnym zboczu i żyła jak Beduinka. Nauczyła się arabskiego, przeszła na islam, urodziła troje dzieci i poznała brytyjską królową Elżbietę ( z noty wydawcy).
Źle się wyraziłam, że zakończenie książki mnie wkurzyło. To nie zakończenie. Pod koniec książki bohaterka dowiaduje się na jaką chorobę chorowała, a diagnozy były od sasa do lasa, i autorka długo rozwodząc się nad tą chorobą, za każdym razem stawia kropeczki nie pisząc jaka to straszna choroba dręczyła bohaterkę. W całej książce bardzo szeroko i szczegółowo były opisywane objawy tej choroby, ale jaka to choroba? Nie wiadomo.
Historia Stefanii Podgórskiej jest niesamowita. Ile odwagi, samozaparcia, dobra w sobie miała ta młoda dziewczyna. Jeśli chodzi o Smutek i rozkosz, to książka może nie jest taka zła. Trafiła jednak na taki okres w moim życiu, że rozterki i przeżycia głównej bohaterki zupełnie mnie nie obeszły, bo inne rzeczy były ważniejsze. Zakończenie książki mnie wkurzyło. Także opinie w nocie wydawniczej są według mnie dziwne. Że książka jest zabawna, że pła...
Link do piosenki "Kto wie", który podałam, już się nie otwiera. Ten jest dobry: https://www.youtube.com/watch?v=Nwz20ySRxwY
Jakie są Wasze ulubione piosenki bożonarodzeniowe? Moja trójka to: 1. De Su - Kto wie - https://www.youtube.com/watch?v=Nwz20ySRxwY (piękne słowa tej piosenki zamieściłam na początku czytatki) 2. Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You - https://www.youtube.com/watch?v=aAkMkVFwAoo 3. Chris Rea - Driving Home For Christmas - https://www.youtube.com/watch?v=DDt3u2Ev1cI
1. Światło ukryte w mroku (6) przeczytałam dzięki yyc_wanda, która polecała tę książkę we wrześniowym Czytamy i polecamy! Nowy konkurs w BiblioNETce. Posłużę się tutaj jej opisem książki, który zamieściła w czytatce Przeczytane: Q4, 2022 "Ta powieść, oparta na autentycznych wydarzeniach, jest dowodem na to, że życie układa bardziej nieprawdopodobne scenariusze, niż ludzka wyobraźnia. Opowieść o Stefanii Podgórskiej, która podczas niemieckiej ok...
Niech Mika_P się za bardzo nie cieszy. Ja wylosowałam książkę w poprzednim konkursie, upłynął miesiąc, a PWN książki nie przysłało. Po co oferują nagrodę? Aby człowiek się ucieszył, a potem frustrował, że upływa tydzień za tygodniem, a książki jak nie ma, tak nie ma. Jest to niepoważne. Ktoś pracuje w PWN, płacą mu, a on "olewa", że się tak brzydko wyrażę swoje obowiązki.
1. Wielka inwigilacja... - Ronald J. Deibert 2. Miara oddalenia - Alexander Maksik
1. Przygody dobrego wojaka Szwejka - Jaroslav Hasek 2. Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego - Pani Bukowa 3. Saturnin: Powieść humorystyczna - Zdenek Jirotka
Moją propozycją jest Wielki Ogarniacz Życia czyli Jak być szczęśliwym nie robiąc niczego. Bardzo lubię Panią Bukową. Przeczytałam cztery jej książki i każda z nich wprowadzała mnie w dobry humor. "Pani Bukowa – kobieta, której nieudolne próby ogarnięcia życia śledzi na facebooku już niemal pół miliona osób. Mówi otwarcie to, co myślą wszyscy. Lubi jedzenie i internety. I wino. I leżeć sobie" (z noty). Kilka "złotych myśli" Pani Bukowej: - Kiedy ...
Zgadzam się w całości z tym co napisałaś oraz z tym co napisał benzman.
Zazdroszczę. Dzisiaj też miałam być na Targach Książki w Katowicach. Chciałam kupić trochę książek, spotkać się z Misiakiem i innymi biblionetkowiczami, być na spotkaniach z interesującymi mnie pisarzami. Jednak siła wyższa sprawiła, że nie ma mnie w domu. Ale kupiłam 1 książkę w kiosku Ruchu, Noblisty z 2014 r. To "Perełka" - Patricka Modiano 🐺
Konkurs był bardzo ciekawy i przyjemny ☕ Wrzuciłam sobie do schowka cztery książki. Jedną z konkursu - "Trzy tłumaczki" Krzysztofa Umińskiego oraz trzy wypatrzone u Margieli podczas przeglądania książek, które przeczytała. Są to: 1. "Czas udręki i czas radości: Wspomnienia" - Anna Skarbek-Sokołowska 2. "Dawna Warszawa: Wspomnienia" - Jadwiga Waydel Dmochowska 3. "Jeszcze o dawnej Warszawie" - Jadwiga Waydel Dmochowska.
Tak. 8 listopada tego roku Józef Hen skończy 100 lat. Benzman rzucił pomysł, aby uczcić to czytając książki Hena. Przeczytałam dwie i mam ochotę na więcej 📚
Konkurs skończył się dwa dni temu, a rozwiązania konkursu nie ma. Kiedy je podasz?
Nobliści 1. Kot, który zawsze chadzał własnymi drogami (3,5) Noblista z 1907 r. 2. Hanrahan Rudy (3) 1923 r. 3. Cztery kobiety (5) 1910 r. 4. "Piękna Abigail" Heyse Paul Johann Ludvig von (Heyse Paweł) - opowiadanie (4,5) zamieszczone w Czarny pająk: Opowieści niesamowite z literatury niemieckojęzycznej inni Nobliści w czytatce z 2011 r. Owczym pędem, czyli moi przeczytani Nobliści Wspomnienia 5. Nie boję się bezsennych nocy... (5,5) 6....
Proponuję by konkurs "Czytamy i polecamy" odbywał się w drugiej połowie miesiąca, a nie jak było w październiku, gdy dwa konkursy - ten i "Biblionetkowa książka miesiąca" odbywały się równocześnie w pierwszej połowie października. Z takich powodów: 1. Kryteria polecania książek i późniejszego głosowania, są w obu tych konkursach różne i niektórym się one mylą. Na przykład w październikowym "Czytamy i polecamy" jeden z biblionetkowiczów zagłosowa...
Podaję kolejne linki do bardzo ciekawych recenzji. A tak na marginesie, w Biblionetce jest około 1.262 tys. recenzji i czytatek. Nie ma możliwości, aby nawet część tego wszystkiego przeczytać. Czy naprawdę nie macie ulubionych i interesujących tekstów, które chcielibyście polecić innym? Rozkosz czytania Hena (V 2014) - autor Marylek Literacki Nobel w wierszowanej pigułce (VIII 2014) - autor stock Polskie „Przeminęło z wiatrem” (III 2015)...
Już przeczytałam "Twarz pokerzysty" (ocena 5) i "Nie boję się bezsennych nocy..." (5,5) i nabrałam ochoty na dalsze tomy wspomnień/dzienników Józefa Hena.
- Krótki list na długie pożegnanie; Pełnia nieszczęścia - Noblista z 2019 r. - Kot, który zawsze chadzał własnymi drogami - Noblista z 1907 r.
Józef Hen w swoich zapiskach Nie boję się bezsennych nocy... tak napisał: W niedzielę - ostatni odcinek telewizyjnej "Lalki". Wrażenie, że jest to literatura zanadto poczciwa, aby zdobyć świat. Niestety. Warstwa słowna, urok języka, soczystość postaci pokrywały banalność samej historyjki. Bo wszystko tu jest schematyczne - gdyby tak rozebrać to z uroków gawędziarstwa Prusowego - i to gawędziarstwa według schematu stosowanego przez domorosłych fi...
1. Światło ukryte w mroku - książka zaproponowana przez yyc_wandę w konkursie Czytamy i polecamy! Wybierz książkę na wrzesień [GŁOSOWANIE] 2. Twarz pokerzysty - recenzja Fugare Zasady nieczystej gry
Fragmenty z książki znajdują się w konkursie WILKI W LITERATURZE - konkurs nr 270 - numer 4 i 20.
Ucieczka 1. Ojczyzna 2. Mała syrenka 3. W pustyni i w puszczy Literatura francuska 1. Próby 2. Nocny lot
1. Spacerujący z książkami 2. User Friendly: Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę
Motyw - Ucieczka Mała syrenka. Syrenka ucieka/opuszcza swoją rodzinę, swój świat podążając za miłością. Za swoje marzenie płaci najwyższą cenę. Kto czytał wersję Andersena dla dorosłych, wie że nie jest to cukierkowa disneyowska historia, lecz bardzo tragiczna opowieść. Motyw - Literatura francuska Próby. Michel Eyquem de Montaigne to francuski pisarz, myśliciel, filozof z XVI wieku. Jego "Próby" cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem od...
Gorąco chcę polecić książkę Żyjący z wilkami. Shaun Ellis spędził dwa lata w lasach Dakoty Północnej. Jego celem było dołączenie do watahy żyjących na wolności wilków, ale zanim mu się to udało, przez rok uczył się żyć jak zwierzę: nie rozmawiał z ludźmi (zostawiał tylko wiadomości w skrzynce kontaktowej), łowił, zrywał i wykopywał pożywienie, które następnie jadł na surowo. Gdy po bolesnej inicjacji dołączył wreszcie do stada, został przez zwier...
To nie ja pisałam o KIK, tylko autorka recenzji, ale faktycznie książka "Mansarda" została wydana przez PIW (1973 r.) w serii "Klub Interesującej Książki", w takiej samej szacie graficznej. Marlen Haushofer jest bardzo interesująca, a mało znana w Polsce. Szkoda. Dowiedziałam się, że taka pisarka istnieje dopiero z czytatki Losice 100 niemiecko-języcznych książek z XX i XXI wieku, które warto przeczytać według Deutsche Welle, gdzie była jej książ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)