Autor: annmarie
Data dodania: 08.02.2007 20:53
Zauważyłam ostatnio, że na moją końcową ocenę książki ogromny wpływ mają dwie rzeczy:
1) czy zgadzam się chociaż trochę z tym, jak postępował główny bohater
2) czy zakończenie jest optymistyczne lub zaskakujące czy też pesymistyczne albo bardzo przewidywalne
Do tej pory wydawało mi się, że oceniam książkę po tym, czy szybko i sprawnie ją czytałam. Ale teraz uświadomiłam sobie, że największy wpływ ma właśnie postawa głównego bohatera i zakończenie.
Wpadłam na ten pomysł po przeczytaniu Rok ...
Autor: Zoana
Data dodania: 15.02.2012 19:29
4. Silmarillion - 5
Przygody z Tolkienem ciąg dalszy. O "Silimarillionie" dużo słyszałam: że trudno przez niego przebrnąć, że ciężko się go czyta, że nudzi, że jest tylko dla fanatyków... Nic z tych rzeczy!
Przede wszystkim książka ta wyjaśniła mi wiele kwestii, których wytłumaczenia próżno szukać we "Władcy Pierścieni". Na przykład: skąd się wzięli Balrogowie i smoki, kto i jak stworzył orków, dokąd odpływali elfowie z Szarej Przystani, co znajdowało się na tajemniczym Zachodzie, jak i w ...
Autor: Zoana
Data dodania: 29.02.2012 00:10
Rok 1984
Czyż świadomość faktu, iż Partia może wetknąć łapę w przeszłość i oznajmić, że jakieś wydarzenie nigdy nie miało miejsca, nie jest bardziej przerażająca niż najsroższe tortury lub śmierć?
Partia utrzymuje, jakoby nigdy nie było przymierza między Oceanią i Eurazją. On, Winston Smith, wie, że Oceanię zaledwie cztery lata temu łączył z Eurazją sojusz. Ale skąd czerpie tę wiedzę? Istnieje wyłącznie w jego świadomości, która i tak wkrótce zostanie unicestwiona. A jeśli wszyscy poza nim a...
Autor: Louri
Data dodania: 20.07.2015 13:20
Ostatnio zdarzyło mi się przeczytać książkę traktującą o pojęciu prawdy i jego przemianach (mutacjach) we współczesnym świecie - O wciskaniu kitu . No i nie minęło wiele czasu, a tu pojawiła się kolejna arcyciekawa pozycja: Zabawić się na śmierć: Dyskurs publiczny w epoce show-businessu , która także temat prawdy - w konfrontacji z nowoczesnymi mediami - podejmuje.
Jakkolwiek samego bonmotu "zabawić się na śmierć" od dawna używałem, to dopiero infografika (www.reddit.com/r/JoeRogan/comments/...
Autor: ahafia
Data dodania: 25.12.2016 11:12
Czasy się zrobiły takie, że Orwell sam przychodzi na myśl, a wszystkie jego książki tajemniczo zniknęły mi z domu, za to w ciągu ostatnich tygodni inna pozycja wciąż wpadała mi w ręce, a że ostatnio czytałam ją ponad 20 lat temu, to w końcu uległam.
My to powieść o Państwie Jedynym z wszechwładnym Dobroczyńcą na czele, od lat zgodnie wybieranym w Dzień Jednomyślności, a także o licznych Opiekunach troskliwie śledzących każdy ruch numerów - bo każdy osobnik w tym rządzonym przez matematykę i...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: Louri
Data dodania: 18.07.2018 08:23
(część pierwsza: [tytuły]: Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon (I) )
Lista tytułów książek z Najsłynniejsze powieści literatury światowej: Leksykon - może coś wybiorę do Akcja CSA - Czytam Słynne Arcydzieła ? A może mnie ktoś przekona to czegoś? Lista jest bardzo "frankocentryczna", ale cóż...
(oznaczenia:
[+] czytałem
[=] mam w planie
[~] zastanawiam się
[-] raczej nie przeczytam
)
===============================================================...
Autor: Losice
Data dodania: 20.04.2019 00:51
Na początku odpowiem na zasadnicze pytanie, które zadaje każdy czytelnik recenzji – czy warto przeczytać 1Q84: Tom 1. Na pewno tak – to bardzo ciekawa, wciągająca powieść, od której trudno się oderwać. Szczerze polecam. Na tym możesz zakończyć lekturę tej recenzji – nie trać czasu i biegnij do biblioteki, księgarni, znajomego, u którego stoi ona na półce. Miłego czytania.
Haruki Murakami to ulubiony pisarz mojej żony. Co roku szczerze kibicuje mu i przeżywa kolejne rozczarowanie przy ogłaszan...
Autor: Losice
Data dodania: 12.08.2022 18:38
King Stephen (pseud. Bachman Richard, Evans Beryl) dał się namówić i podał swoją 10-tkę rekomendowanych do przeczytania książek. Jednocześnie zaznaczył, że lista ta często się u niego zmienia - jest to więc, jakiś zapis chwili (7 sierpnia 2022).
• Władca much
• Statek szaleńców
• Wodnikowe Wzgórze
• Syn zarządcy sierocińca
• "The Hair of Harold Roux", Thomas Williams (brak polskiego tłumaczenia)
• Krwawy południk
• Niewidzialny człowiek
• Rok 1984
• Amerykańska sielanka
• Drużyna...
Autor: jolekp
Data dodania: 06.01.2023 19:47
116. Biblioteka o północy
O tym co by było gdyby.
Nora postanawia skończyć ze sobą. W następstwie tego czynu trafia do tytułowej biblioteki, gdzie ma możliwość wypróbować jak wyglądałoby jej życie, gdyby podejmowała inne decyzje.
Niestety, książka jest mocno rozczarowująca. Formuła, w której bohaterka skacze przez kolejne wersje swojego życia, spędza w nich kilka chwil, po czym stwierdza, że to jednak nie to, bardzo szybko się wyczerpuje i staje monotonna. Przy czym bohaterka jest trudna do ...