Autor: Louri
Data dodania: 03.01.2016 12:56
Poprzednie: Lektury 2015r.
Następne: Lektury 2017r.
STYCZEŃ 2016
1. Ludzie na walizkach 4.5 pierwsze spotkanie z Hołownią, całkiem udane, choć on sam niewiele zabiera tu głos - parę cytatów umieściłem w czytatce Co można zrobić ze śmiercią i cierpieniem?
2. Kościół dla średnio zaawansowanych 4.0 tu już styl autora czuć, bo osobiście układał hasła i anegdoty dotyczące Kościoła. Czasem bardzo interesujące, czasem trochę mnie razi zbyt humorystyczne komentowanie bez konkretnej informacj...
Autor: ketyow
Data dodania: 07.05.2016 13:24
Nagroda literacka dla utworów fantastycznych, przydzielana przez Science Fiction and Fantasy Writers of America - Stowarzyszenie Amerykańskich Pisarzy Fantasy i Science Fiction.
1966: Diuna
1967: Babel-17
Kwiaty dla Algernona
1968: Punkt Einsteina
1969: Panshin Alexei "Rite of Passage"
1970: Lewa ręka ciemności
1971: Pierścień
1972: Czas przemian
1973: Równi bogom
1974: Spotkanie z Ramą
1975: Wydziedziczeni
1976: Wieczna wojna
1977: Człowiek Plus
1978: Brama do gwiazd
197...
Autor: Louri
Data dodania: 03.06.2018 01:45
Książkę Chwast zaschowkowałem - nawet nie dla siebie, a dla Żony - po temacie [opinie] Iwona Banach "Chwast" - i niemal dwa i pół roku musiała czekać w schowku na lekturę.
Powieść z początku nie podobała mi się - bohaterka (Hanka) jest tak pochłonięta swoją idee fixe dotyczącą zabicia córki i siebie, że trudno się dobić do innych treści. Stopniowo jednak staje się to zrozumiałe: w przebijających coraz mocniej reminiscencjach poznajemy przesłanki, które pozornie usprawiedliwiają taki plan - (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: Rbit
Data dodania: 09.01.2019 10:05
STYCZEŃ:
1. Pamiętnik (5,0)
Wspaniała, choć krótka pozycja na rozpoczęcie roku. Ależ to jest świetnie napisane. Prosto z mostu, szczerze, bez zbędnego oratorstwa. Szkoda, że obejmuje tylko pierwsze 26 lat życia. Czas, który ukształtował charakter wielkiego, acz pechowego, męża stanu.
Próbka stylu [w rolach głównych Chodkiewicz i Władysław IV, rok 1617]
(Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
Autor: Ciachoo
Data dodania: 31.05.2019 09:50
Kwiaty dla Algernona
Pamiętam jak lata temu nie kupowałem jeszcze książek na własność i moje czytanie opierało się tylko na sięganiu po egzemplarze wypożyczone z biblioteki, ale coraz częściej myślałem, że w końcu jakieś książki zaczną pojawiać się na moich półkach. Nadszedł w końcu ten czas, kiedy pewnego dnia w bibliotece miałem w ręce w starym wydaniu książkę Keyesa, która bardzo mnie zainteresowała, i już miałem ją wziąć do przeczytania, ale coś mówiło mi, że jak ją wezmę i przeczytam, to...
Autor: Losice
Data dodania: 03.01.2023 20:59
W mijającym roku, który zwyczajowo kończyłem szampanem, opanowałem również tradycyjną, chińską sztukę produkcji wódki na bazie ziarna czerwonego sorga (umiejętność tę zawdzięczam chińskiemu nobliście Mo Yan (właśc. Guan Moye), którego powieść została moją książką 2022 roku).
Cenię sobie tę umiejętność na równi z opanowanymi w poprzednich latach tajnikami:
- powożenia i podróżowania dyliżansami (z uwzględnieniem zasobów alkoholowych odwiedzanych zajazdów) szczegółowo wyłożonymi przez Charle...
Autor: jolekp
Data dodania: 06.01.2023 19:47
116. Biblioteka o północy
O tym co by było gdyby.
Nora postanawia skończyć ze sobą. W następstwie tego czynu trafia do tytułowej biblioteki, gdzie ma możliwość wypróbować jak wyglądałoby jej życie, gdyby podejmowała inne decyzje.
Niestety, książka jest mocno rozczarowująca. Formuła, w której bohaterka skacze przez kolejne wersje swojego życia, spędza w nich kilka chwil, po czym stwierdza, że to jednak nie to, bardzo szybko się wyczerpuje i staje monotonna. Przy czym bohaterka jest trudna do ...