Autor: agatt
Data dodania: 24.09.2010 19:34
Listę przygotowałam sobie po to, żeby nie szukać po wątkach w swoich "obserwowanych" konkretnych pozycji... :)
---
Wykrzyknik przed liczbą = szukam.
1. Złodziejka książek
2. Jeździec miedziany
! 3. Księżyc zaszedł
! 4. Stąd do wieczności i inne
5. Córka oficera
! 6. Komu bije dzwon
! 7. Byłem asystentem doktora Mengele
! 8. Wilki
9. Ślad smoczej łapy
! 10. Pięć lat kacetu
! 11. Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej
12. Na Zachodzie bez zmian
13. Chłopiec w pasiastej piża...
Autor: pani-marta
Data dodania: 19.05.2012 14:01
Co prawda dopiero w połowie, ale lepiej późno, niż wcale: dołączam do akcji 52 w roku. Do roboty :)
1. Zmierzch
2. Dallas '63
3. Obejrzyj się królu
4. Oko dnia
5. Złodziejka książek
6. Tego lata, w Zawrociu
7. Kiedy płaczą świerszcze
8. Musimy porozmawiać o Kevinie
9. Endal: Poruszająca historia niezwykłego psa, który uratował rodzinę
10. Czerwona Dalia
11. Dzisiaj narysujemy śmierć
12. Dom lalek
13. Dlaczego psy są lepsze od kotów
14. Zło
Ciąg dalszy nastąpi :) Według mojej...
Autor: xsahara
Data dodania: 05.03.2013 14:27
Akcja "52 książki" rozpoczęta 1 marca 2013r.
Mimo aż dwumiesięcznego poślizgu i czytelniczego obijania się na początku roku, zrobię co w mojej mocy, by dobić do tych 52 książek :)
STYCZEŃ-LUTY
1. Ciepłe ciała(4)
2. Starcie królów(6)
MARZEC
3. Złodziejka książek (6)
4. 1Q84: Tom 1 (5,5)
5. Kroniki Jakuba Wędrowycza (3)
6. Kolor magii (4)
7. Zanim zasnę (5,5)
8. Świadectwo prawdy (5)
9. Pięćdziesiąt twarzy Greya (3,5)
KWIECIEŃ
10. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (5)
11. S...
Autor: papetka
Data dodania: 30.01.2014 00:02
Markus Zusak to australijski pisarz. Sławę zdobył przede wszystkim powieścią "Złodziejka książek". Przeczytałam ją z dwóch powodów. Po pierwsze, słyszałam i czytałam o niej pochlebne zdania. Po drugie, do kin wchodzi ekranizacja powieści Zusaka, dlatego chciałam najpierw poznać pierwowzór.
"Złodziejka książek" to powieść, którą trzeba przeczytać. Jest inna, ważna, fascynująca. Niesie ze sobą spory ładunek emocjonalny.
Już od pierwszej strony czytelnik zostaje zaskoczony, ponieważ narrato...
Autor: agnesines
Data dodania: 19.02.2014 15:55
1. Akademia wampirów — tytuł filmu „Akademia wampirów” („Vampire Academy”), reż. Mark Waters, muz. Rolfe Kent, w rolach głównych Zoey Deutch, Lucy Fry, Danila Kozlovsky (premiera światowa i polska 2014),
2. Biegnij chłopcze, biegnij — tytuł filmu „Biegnij, chłopcze, biegnij” („Lauf, Junge, lauf”), reż. Pepe Danquart, muz. Stéphane Moucha, w rolach głównych Andrzej Tkacz i Kamil Tkacz, Zbigniew Zamachowski, Mirosław Baka (premiera światowa 2013, polska 2014),
3. Brudny szmal— tytuł filmu ...
Autor: delirio
Data dodania: 02.06.2014 19:57
Miesiąc rozpoczął się kolejną przygodą z Mario Puzo. Po obejrzeniu jednym ciągiem trylogii kinowej, w ręce wpadł mi "Sycylijczyk" (Sycylijczyk). Trochę zraziła mnie retrospektywna fabuła, ale niepotrzebnie i niesłusznie. Zgodnie z oczekiwaniami Puzo wciąga, choć tym razem nie od samego początku. W każdym razie akcja się rozkręca, świat twardych reguł i nieustannie przelewanej krwi ma nie mniejsze oddziaływanie niż w kultowym "Ojcu Chrzestnym". Inne postaci, inne charaktery, a jednak wszystkie pl...
Autor: Tsukischiro
Data dodania: 18.11.2014 22:50
Pierwszy raz natknęłam się na „Złodziejkę książek” już dość dawno temu. Zaintrygowały mnie wtedy tytuł i okładka – dziewczynka tańcząca ze śmiercią. Niedawno zrobiło się o książce ponownie głośno ze względu na premierę filmu. Gdy dokładnie dowiedziałam się o czym jest, to trochę ochłodziło mój zapał – nie lubię wojny i nie lubię o niej czytać. Po książki sięgam przede wszystkim po to, by się pocieszyć, oderwać od rzeczywistości, odprężyć. Przełamałam się jednak ponieważ „Złodziejkę książek...
Autor: Rbit
Data dodania: 05.01.2015 13:54
1. Złodziejka książek (Ocena 3,0)
Pretensjonalny, egzaltowany styl. Niepotrzebnie zbyt udziwniona narracja, tylko po to, by czymś się wyróżnić. Granie na emocjach. Mam wrażenie że autor "celował" w bestseller. Oceniłbym niżej, lecz na "trójkę" wyciągnęło książkę jedno zdanie: "Niemcy zaczęli na serio płacić za to, co zrobili." Niestety mam wrażenie, że to zdanie umknie większości czytelników, którzy bezkrytycznie przyjmą narrację o Niemcach jako ofiarach II wojny światowej.
2. Podatki a ety...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: verdiana
Data dodania: 11.02.2018 13:13
W tej czytatce będę zbierać tytuły powieści z II w. ś. w tle. I te przeczytane, i te, które być może dopiero przeczytam. Wszelkie propozycje mile widziane. ;) Ważne, żeby to były powieści o zwykłych ludziach, nie o wojsku, o cywilach, którzy muszą walczyć o przetrwanie albo np. działają w ruchu oporu. O niemieckich obozach zagłady, o ratowaniu życia, o najtrudniejszych wyborach. Które z tych książek powinnam przeczytać według Was? Polecam też spojrzeć w komentarze - tam też skarbnica wiedzy!
...
Autor: bezdomna
Data dodania: 29.05.2018 20:46
Złodziejka książek
Ciężko jest pisać niesprzyjająco o książkach traktujących o holocauście, ofiarach WWII, czy tożsamości narodowej. Takich książek nigdy za wiele, potrzebujemy ich jako gorzkich przestróg o tym, że horror przeszłości nie jest wcale taki odległy jak się nam czasem wydaje.
Ale.
Niech to nie będą książki napisane w TAKI sposób. Patetyczność, efekciarstwo, górnolotność. Cechy, których nie znoszę, a którymi przesiąknięta jest niemal każda strona "Złodziejki". Może się ktoś spy...
Autor: ahafia
Data dodania: 02.09.2018 14:48
W moich letnich ocenach i czytatkach zapanował pewien bałagan, trochę z powodu wakacyjnych wyjazdów, a trochę dlatego, że czytanie zupełnie mi nie szło, i nic mi się specjalnie nie podobało. Ostatecznie dużo zaczęłam, i dopiero w sierpniu przyszła pora na remanent, który będzie przedłużony na wrzesień.
1. Co do grosza
Zaczęte po angielsku, a skończone po polsku bez znaczącego przeskoku, bo Archer pisze dość przystępnie. Jeśli chodzi o język, bo do treści już miałam nieco zastrzeżeń - mnogoś...