Autor: Anna125
Data dodania: 14.08.2016 23:33
Małe życie
W przypadku tej książki chcę w sposób uporządkowany przedstawić swoje refleksje. Dlaczego? Ponieważ książka jest dla mnie bardzo wartościowa, a emocje mogą zwieść mnie na manowce.
1. Miałam sporo zajęć, zaplanowanych rozsądnie i przewidująco lecz książka siedziała mi w głowie już od pierwszych stron. Markowałam realizację planów przez kilka dni, zanim się poddałam. Zaczęłam czytać i musiałam doczytać do końca.
2. Zazwyczaj nie czytam głośnych książek - jednak chyba to juź przeszłoś...
Autor: Louri
Data dodania: 21.08.2016 23:02
Przyszła pora (albo raczej wolna chwila) na moje wrażenia i opinie z powieści Małe życie . Od razu przestrzegam - czytatka jest kierowana do tych, którzy książkę czytali, albo nie boją się tego, że nie używając papli odwołuję się do kluczowych szczegółów fabuły.
Książkę wygrałem w konkursie wydawnictwa na fb, pisząc:
Na pytanie "Jak żyjesz?" odpowiada się czasem "Żyję, ale co to za życie!". Czy to znaczy, że mamy życie małe, mniejsze od cudzego? Albo czy nasze życie codzienne różni się aż ...
Autor: ilia
Data dodania: 30.12.2016 21:09
W 2016 r. przeczytałam 101 książek, czyli tyle samo co w ubiegłym roku. 52 z własnej biblioteczki, 20 z biblioteki miejskiej, 29 pożyczyłam od biblionetkowiczów.
Książki, które najbardziej mi się podobały lub były dla mnie najbardziej interesujące:
LITERATURA GÓRSKA
- Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów (5,5)
- Śnieżna pantera (5)
- Wszystko za Everest: Katastrofalny sezon 1996 w relacji naocznego świadka (5,5)
BIOGRAFIE
- Oriana Fallaci: Portret kobiety (5)
OBYCZAJOWA
- Sad (5,...
Autor: Fiona54
Data dodania: 23.03.2017 14:08
Przewrotny tytuł powieści Hanyi Yanagihara "Małe życie" sugeruje, że przeczytamy coś naprawdę głębokiego. Przecież każde życie jest małe i wielkie jednocześnie. Zarówno ważne, jak i nieważne. Pewne natomiast jest, że życie indywidualne ma znaczenie dla jednostki i tyle. Po prostu moje życie to moja najważniejsza sprawa. Trochę to może pokrętna dywagacja, ale powieścią Amerykanki o wschodnich korzeniach jestem mocno już zmęczona. Zmusiłam się do przeczytania w całości tego tomiszcza trochę z ciek...
Autor: Louri
Data dodania: 12.06.2017 10:05
On to anty-opowieść z antybohaterem, opóźnionym umysłowo chłopcem (o przezwisku "Śpik"), zafascynowanym jazdą tramwajem, chyba nastawiona całkiem na "anty". Z jednej strony rozliczeniowa z latami 80. i początkiem 90. XXw. Skupia się głównie na tym, co niefajne, na wręcz ohydnych aspektach peerelowskiej rzeczywistości, także na brzydkich stronach realiów podstawówkowych (od okrucieństwa, głupoty, złośliwości i cwaniakostwa uczniów po bezmetodyczność, szablonowość, tępotę nauczycieli), beznadziejn...
Autor: mirejlle
Data dodania: 02.01.2019 21:40
Styczeń
1.
Koniec świata
Ocena: 5
Gatunek: społeczna, obyczajowa
Pierwsza tegoroczna lektura to miłe spotkanie po latach. Nie sądziłam, że doczekam się trzeciego tomu, że w ogóle zostanie wydany...
Warto było czekać.
Może jest to naiwne, ale jakie ciepłe i utulające.
Może trochę schematyczne, ale jacy ludzie tam prawdziwi, z wadami, zaletami, błędami, osądami, zwykłą ludzką ciężką pracą i zasłużonym odpoczynkiem. Mała społeczność opisana starannie i życzliwie.
I tylko chciałoby się w...
Autor: mirejlle
Data dodania: 06.01.2020 16:50
Liczba przeczytanych książek: 93
Średnia ocen: 4,5
Rozkład Ocen:
6 x4
5,5 x6
5 x28
4,5 x25
4 x 18
3,5 x7
3 x3
2 x2
Podział na Gatunki:
Literatura piękna
Biografia/autobiografia/pamiętnik x5
Dziecięca, młodzieżowa x8
Fantasy x3
historyczna x1
Literatura faktu x 16
Literatura polska x4
Literatura zagraniczna x12
Publicystyka i eseje x 1
Science fiction x5
Społeczna, obyczajowa x 17
Thriller/sensacja/kryminał x14
Literatura popularnonaukowa:
Nauki społeczne x3
Po...
Autor: Losice
Data dodania: 02.04.2020 17:37
W lutym 2018 roku świat krytyki literackiej Wschodniego Wybrzeża USA odkrył wschodzącą gwiazdę na nieboskłonie amerykańskiej literatury pięknej. Jak zauważyła recenzentka The New Yorker'a Katy Waldman, Asymetria stała się wydarzeniem literackim na miarę Małe życie z 2015 roku i opublikowanej rok później Kolej podziemna: Czarna krew Ameryki .
Już pierwszy akapit debiutanckiej powieści Halliday wyznacza punkt centralny historii. Oto Alice, dwudziestopięcioletnia asystentka literacka w wydawn...
Autor: Wiadomości
Data dodania: 20.01.2023 09:03
Styczeń (motyw przewodni: przyjaźń):
1. Aksamitny Królik czyli Jak zabawki stają się prawdziwe
2. Calvin i Hobbes
3. Chłopiec z latawcem
4. Drużyna Pierścienia
5. Dzieci z Bullerbyn
6. Genialna przyjaciółka
7. Jeden dzień
8. Kot Bob i ja: Jak kocur i człowiek znaleźli szczęście na ulicy
9. Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa
10. Kubuś Puchatek
11. Małe życie
12. Mały Książę
13. Myszy i ludzie
14. Nienawiść, którą dajesz
15. Pax
16. Po prostu razem
17. Rozmowy z przyjació...
Autor: Losice
Data dodania: 06.05.2023 01:49
Pochylając się nad meandrami fabularnymi i kompozycyjnymi słynnej tetralogii Lawrence Durrella "Kwartet Aleksandryjski" (na którą składają się: Justyna, Balthazar, Mountolive i Clea), powróciłem myślą do innej, również "śródziemnomorskiej" tetralogii, napisanej przez Elenę Ferrante i często nazywanej, od tytułu jej pierwszej części , cyklem "Genialna przyjaciółka" (lub "Cyklem neapolitańskim", a w literaturze angielskiej "Kwartetem Neapolitańskim"). Najwyraźniej, klimat śródziemnomorski sprzyja...