Autor: nialla
Data dodania: 31.05.2014 14:17
„Ludzie, którzy przestają wierzyć w Boga lub boskość, nadal jednak wierzą w diabła. Zło jest zawsze możliwe. A boskość jest odwiecznie trudna do pojęcia”
*
„Nie wiem, czy Bóg istnieje. I z tego co wiem... nie ma Boga.”
„– Odebrałem ci życie, a on dał ci je ponownie.
– I oto żyję i nienawidzę was obu!”
*
„– Coś niedobrego dzieje się ze mną!
– Po prostu umierasz, to wszystko. Nie bądź głupcem.
– Umieram! Umieram!
– Każdemu się to przytrafia.”
*
„– A więc pan śni! ...
Autor: verdiana
Data dodania: 01.01.2018 19:14
Od roku 2018 zaczynam brać udział w wyzwaniu polegającym na czytaniu kanonu fantasy. ;) W momencie, kiedy zaczynam wyzwanie, mam za sobą dokładnie 30 pozycji z tej listy. Przeczytałam je, zanim się dowiedziałam o liście! Fan Drugiej Gildii. ;) Postanowiłam, że link do danej książki będę podawać wtedy, kiedy ją przeczytam.
1. Hobbit czyli Tam i z powrotem
2. Robert E. Howard, cykl Conan
3. Fletcher Pratt & L. Sprangue de Camp, cykl Przygody Harolda Shea
4. Clive Staples Lewis, cykl Opowie...
Autor: Louri
Data dodania: 03.01.2018 07:45
Poprzednie: Lektury 2017r.
Następne: Lektury 2019r.
STYCZEŃ 2018 (ΣR=Σm=2044s;𝔼m=2044)
1. Logika i argumentacja: Praktyczny kurs krytycznego myślenia 5.0 bardzo dobra książka. Kładzie wielki nacisk na zdroworozsądkowość rozumowania, przy czym autor jasno wykazuje bezcelowość/nieprzystawalność podejścia logiki formalnej do rozważania zagadnień czy dyskusji tyczących spraw nie tak ścisłych jak dowody matematyczne. Wiele interesujących przykładów (także dotyczących współczesnych wydarzeń p...
Autor: verdiana
Data dodania: 10.02.2018 14:46
Tutaj będę zapisywać, które ekranizacje były równie dobre jak oryginał bądź lepsze. ;)
Zimowa opowieść
Lolita (z Ironsem)
Duma i uprzedzenie
Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny
Głęboki sen
Dallas '63
Hobbit czyli Tam i z powrotem
Lot nad kukułczym gniazdem
Forrest Gump
Dziewczyna z perłą
Lśnienie
Misery
Mechaniczna pomarańcza (wersja R)
Kariera Nikodema Dyzmy
Zielona Mila
Gwiazd naszych wina
Iris
Koralina
Gwiezdny pył
Wichrowe Wzgórza
Dziwne losy Jane Eyre
Malowany wel...
Autor: Małgorzata_
Data dodania: 06.01.2023 00:32
STYCZEŃ
1. "Dom nad błękitnym morzem" T. J. Klune - ocena: 4,5 - lektura ciepła jak kocyk :)
2. "Cuda wianki" Aneta Jadowska - ocena: 4 - baaardzo polubiłam ten nieokiełzany żywioł czyli ród Koźlaczek :)
3. "Panie czarowne" Jakub Ćwiek - ocena: 4 - 2 w 1, czyli zaczęłam pomału odkrywać książki z motywami słowiańskimi + chciałam poznać warsztat pisarski Ćwieka. I nie żałuję, że sięgnęłam po tę książkę :)
4. "Ludzie, których spotykamy na wakacjach" Emily Henry - ocena: 4...