Wilczy brat (
Paver Michelle)
Mroczna baśń o akcji umiejscowionej w pradawnym świecie, w którym człowiek i natura stanowią nierozerwalną jedność, a nad dymami płonących ognisk unoszą się duchy zmarłych przodków. - 5,0
Dziecko Rosemary (
Levin Ira)
Horror utrzymany w konwencji obyczajowej, który momentami zastanawia, acz nie przeraża; przewidywalne zakończenie. - 3,5
Coraz mniej milczenia: O dramatach dzieciństwa bez tabu (
Fox Marta)
Dramaty mniej dramatyczne, aniżeli opisane w wielu innych pozycjach poświęconych temu tematowi, jednak realistyczne, gdyż mogące rozgrywać się tuż obok, za zamkniętymi drzwiami mieszkania sąsiadów. - 4,5
Dziewczyna z sąsiedztwa (
Ketchum Jack (właśc. Mayr Dallas William))
Bezgraniczna potęga ludzkiego okrucieństwa, tragedia umiejscowiona w sennej atmosferze małego miasteczka, upadek moralności. Jedna z takich książek, które odbierają wszelką nadzieję. - 6,0
Przerwana lekcja muzyki (
Kaysen Susanna)
Autobiograficzna relacja z pobytu na oddziale psychiatrycznym. Wnikliwa obserwacja, której minusem jest momentami zbyt naukowa terminologia medyczna oraz pobieżny opis pozostałych pacjentek. - 4,0
Światła pochylenie (
Whitcomb Laura)
Nietypowy obraz życia po życiu, miłości i śmierci. - 5,0
Milczenie (
Hanika Beate Teresa)
Historia, która nijak nie potrafiła mnie wciągnąć. Być może dlatego, że pisana z myślą o nastolatkach. - 2,5
Tylko ja sama (
Ligocka Roma)
Autobiografia samotnej kobiety, całkowicie pogodzonej z życiem, pomimo wielu trudnych doświadczeń. Pogoda ducha autorki udziela się czytelnikowi. - 5,0
Urodziłem się pewnego błękitnego dnia: Pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera (
Tammet Daniel)
Rzeczywistość widziana z perspektywy synestety posiadającego wybitne zdolności, szczególnie z zakresu języków i matematyki. "Inność" oczyma "innego". - 4,0
Szafa (
Tokarczuk Olga)
Zbiór trzech opowiadań autorki, która zdecydowanie lepiej sprawdza się w dłuższych formach. - 4,5
Gwiezdny pył (
Gaiman Neil)
Czytana po raz kolejny, jedna z książek, do których czuję szczególny sentyment. Przez wzgląd na treść, i nie tylko. - 6,0
Wiedźma.com.pl (
Białołęcka Ewa)
O tym, jak to jest być współczesną czarownicą, zmagającą się z codziennymi problemami, nieobcymi zwykłym ludziom, oraz mniej codziennymi (zakonserwowane głowy w słojach, wiejski morderca, wizyty z zaświatów). Urzekające poczucie humoru i lekkość stylu. - 6,0
Podsumowując:
Ocenionych książek: 12
Średnia ocen: 4,(6)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.