Dodany: 22.02.2017 18:12|Autor: modem2

Książki i okolice> Kącik językowy

Jestem oburzona


Polityka, ideologia, nacjonalizm 'zajęły się' teraz Polszczyzną! Nawet Językowi Ojczystemu nie odpuściły!

http://ksiazki.onet.pl/wiadomosci/andrzej-duda-wreczyl-nagrode-zasluzony-dla-polszczyzny-rada-jezyka-polskiego/mkn652
Wyświetleń: 4268
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 21
Użytkownik: margines 22.02.2017 21:49 napisał(a):
Odpowiedź na: Polityka, ideologia, nacj... | modem2
Wiem, straszne to!
Ale jeśli pomyśleć, KTO wręczył tę nagrodę... wszystko staje się jasne.
Użytkownik: modem2 22.02.2017 23:19 napisał(a):
Odpowiedź na: Wiem, straszne to! Ale j... | margines
Dotychczasowi Laureaci:


prof. dr hab. Walery Pisarek (2012)
prof. dr hab. Jadwiga Puzynina (2013)
prof. dr hab. Jan Miodek (2014)
Anna Dymna (2015)
Użytkownik: margines 22.02.2017 23:55 napisał(a):
Odpowiedź na: Dotychczasowi Laureaci: ... | modem2
Tak! I to są osoby, a nie jakiś tam... tu kłania się „stary” dobry kabaret OT.TO:)

Co do późniejszego komentarza to wiem, o co ci chodziło:) Tu zgadzamy się. Burzą wszystko.
Straszne to.
Użytkownik: mchpro 24.02.2017 14:25 napisał(a):
Odpowiedź na: Dotychczasowi Laureaci: ... | modem2
Dojna zmiana w akcji. Suweren wybrał ich po to, by mogli wreszcie korzystać z przywilejów dotychczas dla nich niedostępnych. Taka nagroda za zasługi dla polszczyzny to wprawdzie niewiele, ale i tym nie pogardzili.
Użytkownik: modem2 22.02.2017 23:32 napisał(a):
Odpowiedź na: Wiem, straszne to! Ale j... | margines
Właśnie o to mi chodziło, że ten obóz zawłaszcza wszystko i spryskuje ideologią wszystko. W życiu nie przyszłoby mi do głowy, że polszczyznę, ideę języka ojczystego można tak przemalować i wykrzywić. Media, sądy, oczywiście szkoła itp. - to było do przewidzenia, że tam przyjdą z łomem, ale nagroda "Zasłużony dla Polszczyzny"? Co będzie następne?
Użytkownik: janmamut 23.02.2017 07:17 napisał(a):
Odpowiedź na: Wiem, straszne to! Ale j... | margines
Czy dobrze rozumiem, że półanalfabeta od "bulu i nadzieji" byłby właściwszą osobą do wręczania nagrody za zasługi dla języka polskiego?
Użytkownik: magawa 23.02.2017 07:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy dobrze rozumiem, że p... | janmamut
Chyba źle rozumiesz. Tu nie chodzi o osobę wręczającą, ale o osobę obdarowaną.
Użytkownik: imogena 23.02.2017 16:26 napisał(a):
Odpowiedź na: Chyba źle rozumiesz. Tu n... | magawa
Ale przecież Mamut odniósł się do pytania Marginesa (pierwszy wpis pod postem głównym).
Użytkownik: modem2 23.02.2017 16:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Ale przecież Mamut odniós... | imogena
No i 'papier' właśnie na to mu odpowiedział.
Użytkownik: margines 23.02.2017 18:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Chyba źle rozumiesz. Tu n... | magawa
Dzięki za odpowiedź za mnie:)
Właśnie o to mi chodziło.

Imogeno... papier odpisał na tamto pytanie dokładnie to, co też miałem na myśli, a po prostu wcześniej niż zauważyłem pytanie.
Wg mnie nie stała się tragedia.

Nie chodzi tyle o osobę wręczającą, co obdarowaną, ale wg mnie akurat w tej sytuacji wszystko "mówi za siebie".
Użytkownik: magawa 23.02.2017 18:45 napisał(a):
Odpowiedź na: Dzięki za odpowiedź za mn... | margines
Proszę i przepraszam za zbyt pochopne wtrącenie się do konwersacji:)


Imogeno, czasem zdarza mi się czytać ze zrozumieniem. Tym razem się zdarzyło;) Ale dziękuję za czujność.
Gdybym miała bezpośrednio odnieść się do pytania mamuta, to moja odpowiedź byłaby: ani jeden, ani drugi. Obcy jest mi dualistyczny (i moim zdaniem sztuczny) podział Polaków (z odgórnym założeniem, że skoro nie popieram jednych, to muszę popierać drugich).
Użytkownik: imogena 23.02.2017 19:09 napisał(a):
Odpowiedź na: Proszę i przepraszam za z... | magawa
A mi czasem zdarza się czytać bez zrozumienia :)

A co do sztucznego podziału i odgórnych założeń, w pełni się zgadzam i często na własnej skórze odczuwam.
Użytkownik: modem2 23.02.2017 13:16 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy dobrze rozumiem, że p... | janmamut
Janie, Ty chyba nie doczytałeś tego artykułu - pod filmikiem jest ciąg dalszy, tam są cytaty z 'laureata', np. "Polska stała się gnojowiskiem. Odświętne glancowanie butów to rozwiązanie krótkowzroczne. Trzeba zacząć wywozić gnój: postmodernizm, gender, propagandę homoseksualną, pogardę wobec własnej historii. Oczywiście pewien margines brudów będzie istniał zawsze, chodzi jednak o to, by zmieścić go w wychodku, a nie roznosić po uniwersytetach czy państwowych instytucjach kultury".

A nad filmikiem jest uzasadnienie Rady Języka Polskiego....
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 23.02.2017 13:31 napisał(a):
Odpowiedź na: Janie, Ty chyba nie doczy... | modem2
Warto przeczytać całość votum separatum: http://www.rjp.pan.pl/ i zwrócić uwagę na datę: Warszawa, dn. 18 października 2016 r.
Użytkownik: modem2 23.02.2017 16:39 napisał(a):
Odpowiedź na: Warto przeczytać całość v... | wwwojtusOpiekun BiblioNETki
Tak, czytałam to od razu po artykule. Dlaczego ta data Twoim zdaniem jest ważna?
Użytkownik: wwwojtusOpiekun BiblioNETki 23.02.2017 22:37 napisał(a):
Odpowiedź na: Tak, czytałam to od razu ... | modem2
Chodzi mi o to, że ten tekst ukazał się już dawno temu i było dość czasu, żeby odpowiednio zareagować. No ale jak już wcześniej było klepnięte, to w sumie nie ma to takiego znaczenia, kiedy zostało wręczone.
Użytkownik: lutek01 24.02.2017 01:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Czy dobrze rozumiem, że p... | janmamut
No oczywiście, napisanie słowa ból przez u to półanalfabetyzm i jest niewybaczalne. Świadczy o byciu na poziomie umysłowym ameby i jest niegodne życia w naszym pięknym, mlekiem i miodem płynącym - w końcu! - kraju (a co dopiero reprezentowania go, o zgrozo!). Za to jawne zionięcie nienawiścią do wszystkiego, co choć trochę odbiega od "naszych" standardów - brawo dla tego pana, ale im dowalił! Swój chłop.

Nasza obecna codzienność polityczna - wyzywanie, pokazywanie tzw. faków, pyskówki i inne milusie rzeczy, przy których brak jakiejkolwiek (bo już nawet nie konstruktywnej i rzeczowej) dyskusji i chęci porozumienia oraz traktowanie obywateli jak stada baranów, którzy łykną każdy idiotyzm - to betka. Byle fasady stały. Byle bulu nie było. Niech na całym świecie wojna, byle Polska katolicka, byle Polska propisowska (i bez rowerzystów, wegetarian i lewaków). Mistrzu Stanisławie, wybacz.

Teraz czekam na nagrodę dla Międlara. Wszak to Skraga XXI wieku. Skarb narodowy. Niech schowają się analfabeci i niedorozwoje z gnojowiska. Teraz polska. O, przepraszam, Polska miało być.

P.S. Dla jasności: nie jestem ani fanem byłego prezydenta, ani partii, którą reprezentuje, ani zwolennikiem braku dbałości o język.

Użytkownik: ketyow 24.02.2017 09:53 napisał(a):
Odpowiedź na: No oczywiście, napisanie ... | lutek01
"Za to jawne zionięcie nienawiścią do wszystkiego, co choć trochę odbiega od "naszych" standardów - brawo dla tego pana, ale im dowalił! Swój chłop. "

Znaczy obecny prezydent się tak zachowuje, że zieje do wszystkiego nienawiścią? Nie jestem jego fanem, bo to kolejny człowiek-wydmuszka, ale wydaje mi się, że mocno przesadzasz.

W ogóle przenoszenie dyskusji na tematy polityczne w taki sposób mi się nie podoba, zostawcie Biblionetkę Biblionetką i swoje żale lejcie gdzie indziej, każdy z nas ma ich wiele, a tutaj lubimy chyba wpaść po to, żeby nie zostać obrzuconym gnojem z powodu tego, że mamy na jakieś sprawy inne poglądy. Chyba, że jednak się mylę i niektórzy muszą robić to wszędzie. A z Twojej wypowiedzi wylewają się fale agresji. Niepotrzebnie. Zaprzeczasz temu o co usiłujesz nas przekonać, że walczysz.
Użytkownik: lutek01 24.02.2017 12:10 napisał(a):
Odpowiedź na: "Za to jawne zionięcie ni... | ketyow
Obecny prezydent nie zieje niczym, więcej wigoru ma chyba jego żona. Prezydent jest na zamówienie polityczne i zachowuje się stosownie do roli, w której został obsadzony.

To, że odpowiedziałem w taki sposób wynika z tego, że wypowiedź Mamuta miała oczywisty kontekst polityczny, jak cała dyskusja zresztą. Wbrew temu co sugerujesz nie jestem fanatykiem polityków z tej czy inne strony, wręcz przeciwnie - nie ufam im za grosz. Nie jestem też trollem i nie latam, jak być może sądzisz, po internetach, żeby wywnętrzyć swoje frustracje i - jak piszesz - poobrzucać gnojem. Nie jestem agresywny, nikogo nie obraziłem, nikomu nie ubliżyłem, o polityce mogę porozmawiać, choć - zgadzam się - biblionetka nie jest do tego najlepszym miejscem, choć z drugiej strony polityka jest wszędzie, dotyczy nas wprawie każdym aspekcie życia i chowanie głowy w piasek nie bardzo mam sens. Przykładem niech będzie nagroda dla tego właśnie publicysty. Ja podam jeszcze inny przykład.

Przedwczoraj mieliśmy w pracy szkolenie z pewnym profesorem, autorem podręczników,który opowiadał min. o tym jak wygląda teraz współpraca z wydawnictwami. Wcześniej fachowcy pisali podręczniki, dostając za nie tantiemy. Teraz, ponieważ z oczywistych względów wszystkie podręczniki idą do kosza, trzeba napisać nowe. Wydawnictwa, czując klimat zmian i przygotowując się na złote żniwa zaproponowały autorom wynagrodzenie jednorazowe za napisanie podręczników, bardzo niekorzystne. Ci się nie zgodzili. Oczywiście rynek jest rynkiem i znaleźli się tacy, którzy te podręczniki napiszą za część tego, co dostaliby "starzy" autorzy. Oczywiście mogą to być osoby kompetentne i fachowe, ale logika nakazuje myśleć,że jeżeli ktoś sam nie ceni odpowiednio swojej pracy i "psuje" rynek, to co ta praca jest warta? To efekt domina. Szybkie decyzje bez konsultacji wymagają szybkich działań, niema czasu na "zbędne" rozmowy. Ktoś tu zrobi interes życia, a to, że pokolenie się będzie uczyć z niedopracowanych podręczników... Co to ma wspólnego z polityką? Ryba psuje się od głowy.

Wkurza mnie to niebotycznie i dlatego się wypowiadam. Jestem złośliwy, ale nie miotam bluzgami i nie odnoszę się ad personam.
Użytkownik: magawa 23.02.2017 07:28 napisał(a):
Odpowiedź na: Polityka, ideologia, nacj... | modem2
A dlaczego mieliby odpuszczać? Muszą uhonorować swoich ludzi, muszą się im odwdzięczyć. Po co mają silić się na obiektywizm? Tu nie ma pośrednich wyborów. Jest się z nimi albo przeciwko nim. P.Wencel skutecznie pracował na ich sukces, więc oni w podzięce dali mu nagrodę. Stara, dobrze znana praktyka rodem z... Wiadomo.

Użytkownik: modem2 23.02.2017 16:46 napisał(a):
Odpowiedź na: A dlaczego mieliby odpusz... | magawa
...z totalitaryzmów.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: