Storytel zamawia tytuły u polskich autorów – audiobookowy Netflix?
We wrześniu ruszyły prace nad rozwojem Storytel Original Polska – będzie to jedyny streamingowy serwis z audiobookami w Polsce, który proponuje swoim słuchaczom nie tylko adaptacje książek papierowych, lecz także audiobooki pisane specjalnie na zamówienie. Polscy autorzy dostaną szansę na tworzenie oryginalnych historii dla międzynarodowego serwisu. Pierwsze tytuły mają pojawić się w aplikacji w pierwszym kwartale 2017 roku. Za projekt odpowiada Marcin Zwierzchowski – do tej pory współpracownik m.in. firmy Prószyński Media i portalu naEKRANIE.pl.
Z aplikacji Storytel, pochodzącej ze Szwecji, korzysta ponad 200 tys. subskrybentów na całym świecie. W Polsce serwis działa od lutego 2016 roku i oferuje w ramach abonamentu nieograniczony dostęp do tysięcy tytułów w języku polskim i angielskim – głównie fantastyki i kryminałów, ale także innych gatunków literackich, m.in. reportażu czy biografii. Książek można słuchać na tablecie lub smartfonie, także offline. Michał Szolc, dyrektor zarządzający Storytel Polska, mówi o planach rozwoju serwisu: „Przez cały czas szukamy nowych, ciekawych treści dla naszych użytkowników, stąd pomysł na przeniesienie idei Storytel Original na polski rynek. Projekt przyniesie korzyści nie tylko użytkownikom, ale również autorom, umożliwiając im zaistnienie na arenie międzynarodowej […]”. Kierownik przedsięwzięcia, Marcin Zwierzchowski, dodaje: „Będziemy kłaść ogromny nacisk na jakość historii tworzonych w ramach Storytel Original, dlatego pracę nad tym projektem zaczynamy od rozmów z wieloma autorami i autorkami. Pierwsze reakcje są nad wyraz pozytywne, ewidentnie działa tu czar czegoś dotychczas na rynku niespotykanego”.
Sami opiekunowie projektu potwierdzają skojarzenia z Netflixem. „[…] chcemy kojarzyć się z jednej strony z wysoką jakością, z drugiej zaś z różnorodnością, dając słuchaczom historie każdego rodzaju, by każdy znalazł w Storytel coś dla siebie” – dodaje Marcin Zwierzchowski. Forma przygotowywanych audiobooków również ma być podobna do tej znanej z Netflixu: na jedną historię złoży się dziesięć godzinnych odcinków specjalnie przystosowanych do słuchania we fragmentach. Oczywiście będzie je można odsłuchać w całości – wszystkie zostaną udostępnione od razu.
Kolejne informacje na ten temat pojawiać się będą na stronie internetowej: https://storytel.pl.
Jak myślicie? Czy ten pomysł przyjmie się na polskim rynku?